• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Pitebo skrev 2017-04-28 11:44:51 följande:

Åh vad roligt tösen! Lycka till nu, håller alla tummar och tår! (Och lite avundsjuk är jag ju också när jag så fint får sitta och vänta i nästan sex veckor själv.....)

Åh tack. Men så snart du vet ordet av så är den din tur!!!<3 hur mår du idag?:)
  • Tösen88
    Elise39 skrev 2017-04-28 12:58:18 följande:

Läkaren hade inte tid och hänvisade mina frågor till barnmorskan. Jag frågade inget om kvaliten på äggen. Det enda läkaren sa att vi får besluta om vi ska avbryta eller inte. Är så dålig på förkortningar, vad är ET? Tack Pitebo, vi kör privat och betalar allt själv. Jag får höra med kliniken om vad som räknas. Försöker tänka positivt och att det räcker ju faktiskt bara med ett ägg.. 

Hejsan. Hehe det är en hel värld med förkortningar här hehe. Det var dags för insättning av embryot så nu är jag också en sk ruvare tjiiihooo.
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-28 20:55:40 följande:

Kul! :) När har du testdag? Och hur känns det nu efter ÄP? Har smärtorna lagt sig eller? :)

13/5 är det dags för gravtest. Känner mig bra faktist, timmarna efter äp hade jag som lite värre mensvärk men inte så farligt å sen dagen efter så var jag lite öm i vissa rörelser men idag knappt kännt av ngt
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-28 23:24:32 följande:

Spännande! Skönt det i alla fall :) Har du planer på att tjuvtesta eller hålla dig till TD? ;)

Hehe har väl inte riktigt bestämt mig. Ska nog försöka hålla mig till td men man vet aldrig haha. Nu fortsätter vi ta en dag i taget och hoppas. <3
  • Tösen88
    Dhevil skrev 2017-04-28 21:55:58 följande:

Ah, har ingen aning om vad jag har för kvalite. Det enda de sagt är att jag har väldigt högt AMHvärde eftersom jag aldrig haft ägglossning. Men det säger ju inget om kvaliten tyvärr.

Lutinustabletter har jag redan hemma, eftersom jag skulle tagit det efter ET. Men då det inte blev något så spar jag ju på dem. Även om de inte säger att jag ska ta dem så kommer jag göra det. Allt som kan hjälpa!

Mysigt! Jag hatar att jag är så snabb på att måla upp en framtid, varje månad jag jag det, även om jag vet att jag inte kan bli med barn utan hjälp, Och lika besviken blir man varenda gång. 

Därför det tog så hårt när jag blev nekad ET och fick vänta på FET.

Men men, kommer bli bra. Starka blastisar vill vi ha!

Ja den besvikelsen känner nog alla igen här..hemskt :(.

Det kommer gå bra, vi håller tummarna att tiden går snabbt :)

Hur känner du dig idag?:)
  • Tösen88
    ammela skrev 2017-04-29 10:16:31 följande:

Jag har testdag dagen efter dig! :)

Hur länge är embryot odlat?

Åh vad spännande, då ligger vi nästan lika

Vi hade äp i onsdags å insättning igår, fyracelligt embryo av bra kvalitet så 2 dagar? (hade tydliget hunnit dela på sig lite till precis innan vi satte in <3 )Sen har vi 4 st av bra kvalite' kvar som skulle försökas odlas vidare till balstocyter så får besked nästa vecka om ngr/ngn klarar sig till frysen.*hoppas*

Hur länge är ert odlat? När satte ni in? Första ivf? Hehe många frågor
  • Tösen88
    ammela skrev 2017-04-29 14:45:10 följande:

Vi gjorde en IVF (vår första med långa protokollet) i feb med insättning av en 2-dagars som inte tog sig. Gjort ett FET (frysinsättning) som är en blastocyst! 5-dagars. Insättning i går :)

Då håller vi tummarna att det tar sig nu :)

Fick ni många till frysen?:)

Så spännande denna väntan är.

Hur länge har ni försökt? Barn sedan tidigare?
  • Tösen88
    Shofimafi skrev 2017-04-29 19:18:00 följande:

Hejsan

Ny här och gör andra återföringen med blastocyst 5 dagars. Ostimulerad. Ruvardag 2.

Min oro är att jag både igår och idag har haft lite bruna flytningar samt svag molvärk då och då.

Jag vet att alla symptom inte behöver betyda varken från eller till men vill ändå höra om någon fler haft samma.

I övrigt vill jag säga att jag tycker att alla vi är otrolig starka som går igenom detta. Vissa fler gånger än andra <3

Hejsan!

Grattis till ruvandet :)

Hmm kan det vara från om du tar vaggisar?

Visst är vi otroligt starka tjejer, är verkligen stolt och imponerad över vad vi klarar av. Heja oss!!!
  • Tösen88

Hur går det för era respektive under denna behandling? Hur hanterar de allt? :)

• Tösen88
    ammela skrev 2017-04-29 20:06:20 följande:

Det samma :)

Vi fick 4 till frysen, 10 plockades och 8 befruktades så vi hade turen att få ett bra resultat på vårt första försök även om det inte tog sig.

Inga barn här och vi har försökt i 2 år.

Ni då?

Oj ja det var verkligen ett fint resultat :)

Samma här, inga barn och försökt sedan mars 2015.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017