Sluta nattamma/sova hela natten , GE MIG TIPS!
Hej!
Min son är nu strax över 7 månader. Äter bra mat över dagarna och har ammat kväll och nätter . Har sen han blev 4-5 månader bara sovit bra om han får ligga o snutta på mig hela nätterna. Nu orkar jag faktiskt inte mer och han går upp jättebra i vikt så han behöver inte äta på nätterna.
Vi tog tag i detta, men skulle gärna vilja ha era tips på vägen. Såhär sen det ut nu:
18.00: äter gröt, avslutar med amma från båda brösten
19: lägger sig i sin spjälsäng i eget rum. Går oftast bra här, med napp och buffa lite i rumpan
19-00: sover han hyfsat bra, kan gny eller gnälla till, har gått in o buffar honom eller klappat tills han lugnar sig och kan somna om
00-04: här vaknar han till nästan varje halvtimme. Inte hungrig för det hör jag på hans gråt. Vi är inne o klappar och försöker med nappen, men här vill han inte ha nappen.. lugnar ner sig o somnar, vaknar sen till för samma procedur.
04:30-05: här orkar vi inte mer, så jag tar upp honom och ammar , han äter inte glupskt utan mer snuttar. Vilket då tyder på att han egentligen inte är så hungrig, men antagligen vill han ha närhet.
05-07: somnar om o sover bra
Vi har hittills inte plockat upp honom i sängen utan vi har tröstat honom i hans säng. Borde vi plocka upp honom i vagga honom lugn? Någon med erfarenheter? Är rädd att vi istället kommer vakna för att göra det i så fall.
Kan tillägga att han inte äter välling/ersättning.