• missheci

Sluta nattamma/sova hela natten , GE MIG TIPS!

Hej!

Min son är nu strax över 7 månader. Äter bra mat över dagarna och har ammat kväll och nätter . Har sen han blev 4-5 månader bara sovit bra om han får ligga o snutta på mig hela nätterna. Nu orkar jag faktiskt inte mer och han går upp jättebra i vikt så han behöver inte äta på nätterna.

Vi tog tag i detta, men skulle gärna vilja ha era tips på vägen. Såhär sen det ut nu:

18.00: äter gröt, avslutar med amma från båda brösten

19: lägger sig i sin spjälsäng i eget rum. Går oftast bra här, med napp och buffa lite i rumpan

19-00: sover han hyfsat bra, kan gny eller gnälla till, har gått in o buffar honom eller klappat tills han lugnar sig och kan somna om

00-04: här vaknar han till nästan varje halvtimme. Inte hungrig för det hör jag på hans gråt. Vi är inne o klappar och försöker med nappen, men här vill han inte ha nappen.. lugnar ner sig o somnar, vaknar sen till för samma procedur.

04:30-05: här orkar vi inte mer, så jag tar upp honom och ammar , han äter inte glupskt utan mer snuttar. Vilket då tyder på att han egentligen inte är så hungrig, men antagligen vill han ha närhet.

05-07: somnar om o sover bra

Vi har hittills inte plockat upp honom i sängen utan vi har tröstat honom i hans säng. Borde vi plocka upp honom i vagga honom lugn? Någon med erfarenheter? Är rädd att vi istället kommer vakna för att göra det i så fall.

Kan tillägga att han inte äter välling/ersättning.

• Svar på tråden Sluta nattamma/sova hela natten , GE MIG TIPS!
  • missheci

Tack för era svar!

Ja, egentligen var det nog för vi trodde han skulle sova bättee ostörd. Men mer närhet, ok! Skall testa det inatt att jag flyttar över honom från midnatt när han egentligen börjar krångla.

Egentligen har jag inga problem att amma nån gång under natten . Det var just det att han hängde på tutten i princip hela natten för att kunna sova.

Svar på tråden Sluta nattamma/sova hela natten , GE MIG TIPS!