Inlägg från: _Millan_17 |Visa alla inlägg
  • _Millan_17

Hjälp! Mammig eller bortskämd?

Hej! Jag har en son på snart 4 månader som har velat ha väldigt mycket närhet sen han föddes. Han gillar å bli buren och sova trångt. Gillar inte å sova direkt i spjälsängen men älskar å sova i babynestet. När vi är borta och hälsar på far/morfäldrar eller är på kalas så blir han osäker/otrygg och vill ha mamma nära. Det har lett till att jag får bära sonen mycket när vi är borta. Hemma behöver jag inte alls bära lika mycket och har lättare för att lägga i från mig honom. Detta har i sin tur lett till att jag får höra att sonen är jättebortskämd vilket gör mig lite ledsen för jag tycker inte att han är bortskämd. Har en dotter på snart 2 år som inte alls krävde lika mycket närhet när hon va bebis. Visst hade hon sina stunder när hon va väldigt mammig oxå. Men barn kräver ju olika mycket närhet. Å det har dem på BVC sagt oxå.

• Svar på tråden Hjälp! Mammig eller bortskämd?
  • _Millan_17

Tack! Det är precis vad jag har försökt säga från början. Vissa verkar inte förstå och är sjukt envetna att så är fallet. Å sen får man kommentaren: "Du gillar bara å hålla honom, du skämmer bort han." Jag blev både arg å ledsen. Känner inte heller för å träffa dem mer i nuläget så länge dem håller på så. Å dessutom, vill jag skämma bort mina barn så gör jag det. Men så länge dem är små så får dem vad dem vill ha och behöver.

• _Millan_17

Tack så mycket för era svar!???? Ska testa era tips nästa gång när jag får den kommentaren igen!

• _Millan_17

Dem i min omgivningen resonerar lite som så att minsta lilla man bär så skämmer man bort såvida inte barnet är ledsen å småskrikig en längre stund å skulle barnet somna å sova i famnen en längre stund då skämmer man oxå bort. Blir bara lite lätt irriterad när folk lägger sig i. Det är som sagt mitt barn inte deras!

• _Millan_17

Antar att det bara är till å ryta till å hoppas på att dem undviker diskussionen igen.

• _Millan_17

Tack för tipsen å diverse orsaker ni har kommit med som gör att det blir så här alternativt att det inte blir så igen förhoppningsvis. Ska testa något av ovanstående nästa gång någon yttrar något, ska bli spännande å se hur dem reagerar????

Svar på tråden Hjälp! Mammig eller bortskämd?