Syskonförsök mars 2017
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Vi kämpade många år för att få ett barn, som sedan efter FET föddes 2013. Nu kämpar vi på med att försöka få till det igen. Vi har nyss gått igenom vårt andra IVF-försök (alltså för denna "omgång") och sen i förrgår ruvar jag på en femdagars blastocyst.
Ja, det är svårt det där. Jag kände så mycket under ruvartiden, men bortförklarade det med att det säkert var progesteronet för att inte hoppas för mycket. Det känns lite nu också, har mensvärk och ömma bröst, men det kan ju säkert vara för att jag känner efter så himla mycket och analyserar precis allt. Inte ovanliga symptom på att mensen är på gång heller... Jag tror att det blir ett test den 3/4 om mensen inte kommit då (då är den två dagar sen). Jobbar skift och har ledig dag, så det känns skönt att inte behöva gå och jobba direkt om det är negativt.
Ja, hur gick det? Håller tummarna för bra resultat!
Men fy, din stackare, vad jobbigt ni har haft det! ???? Hoppas verkligen att ägglossningen bara är sen.
Jag är på RD 7 och mensen borde komma på lördag om det inte tagit sig. Testdag är som sagt på onsdag, men så länge kommer det definitivt inte ta innan jag testar. Har mensvärk (och har haft i flera dagar), lite ont i ryggen och ömma bröst. Försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju svårt!
Men åhh, ett superstort grattis! Jippi så roligt (självklart alkoholfritt)