• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Malin79 skrev 2017-04-02 09:56:42 följande:
    Jag är så himla lycklig, jag testade positivt i morse!
    Men åååh! Stort grattis! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Fiorenza
    Jessa01 skrev 2017-04-02 21:15:26 följande:
    och nu såg jag att du plussade!!! wohoo!!!!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Fiorenza

Hur går det för alla som väntade?

Det höll tyvärr inte länge för oss, jag började blöda i torsdags. Vi håller oss över ytan tack vare att vi redan har sonen och de två embryon som ligger kvar i frysen.

• Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-04-08 13:38:17 följande:
    Nej!!! Fy, stackare!!! smile4.gif Blöder du mycket? Behöver ju inte vara missfall heller, är ju rätt vanligt med blödningar tidigt i graviditeten också. Men förstår, såklart, att ni tänker det värsta. Håller tummarna för att allt ska se bra ut trots blödningen! Här rullar det tillslut på! smile1.gif Fick utslag på ägglossningstestet igår och har meddelat kliniken. Ska in för blodprov på tisdag, så de kan säkerställa att ägglossning då skett. Och om allt ser bra ut blir det isf insättning på torsdag, jippi!!!!! Så det verkar som min cykel ändrats sig sen sonen kom och att jag nu får ägglossning en vecka senare, jaja det viktigaste är ju att den dök upp! Ge sonen några extra kramar och få tröst i honom! När vi fick vårt MA i januari så va jag, om möjligt, ännu gladare över sonen och all den tröst vi kunde få i att vi ju faktiskt iaf har honom. Men det är så tungt med missfall, är nog tungt för alla som går igenom det, men jag är övertygad om att det faktiskt är ännu jobbigare för oss som verkligen behöver kämpa oss till våra graviditeter... massa styrka till er!
    Hjärta
    Jag hade förväntat mig mer blod faktiskt, blöder ganska mycket vid vanlig mens. Fick dock byta från trosskydd till binda på eftermiddagen första dagen och det plus att det kommer lite klumpar (ursäkta detaljerna, men som det kan vara vid mens) gör att jag inte vågar hoppas. Bortsett från det går det bra, blodflödet är inte speciellt kraftigt och jag har inte haft ont. Lämnade blodprov för att mäta hcg igår, ska ringa kliniken om det på måndag och utifrån det blir det kanske ett nytt prov för att se om det sjunkit, då kan vi ju konstatera missfall.

Det som känns bra är att vi får försöka igen på första riktiga mensen om vi vill, så om det nu är ett missfall så hoppas jag att det går snabbt och smidigt och att kroppen hänger med. 

Men hurra, så skönt att ägglossningen kom till slut! Och herregud så spännande att det kanske blir återföring snart! Jag håller alla tummar och tår för att det blir så och att det är en stark liten rackare som flyttar in! Hjärta
    Gian80 skrev 2017-04-08 13:58:29 följande:
    Hej igen allihopa! Lite nyfiken av mig bara... smile1.gif Hur gamla är ni? Och har dom hittat någon "förklaring" till att ni inte lyckas på naturlig väg? Jag fyller 37 till sommaren och vi har manlig faktor till varför vi inte kan lyckas på naturlig väg. Min sambo har väldigt få spermier och dom som är verkar även väldigt slöa! Efter att vi hade misslyckats med sju insättningar, när vi skulle få sonen, så gjorde vi ett infektionstest i Grekland som visade på att vi (eller iaf jag) hade tre olika infektioner och vi fick äta varsin dunderkur antibiotika. Och efter det så lyckades vi med FET. Och den behandlingen vi nu gjorde för att få syskon så fick vi ju hela sex blastocyster till frysen (förut hade vi sammanlagt fått två till frysen på sex behandlingar), så jag är rätt övertygad om att infektionerna även ställde till det på något sätt för oss...
    Jag är 34 (35 i år) och min man är 41. De konstaterade redan när vi provade insemination att hans spermier är av "sämre kvalitet" och på KS fick vi veta att de är både väldigt få och har dålig rörlighet. Vi gjorde ICSI på 11 ägg, fick sju befruktade och det första tvådagarsembryot blev vår lilla trollunge. Ett annat tvådagars blev fryst och sedan två blastocyster efter vidare odling. Nu har vi alltså det första embryot och en blastocyst kvar i frysen. Inför kommande försök känner jag att jag verkligen vill ha Lutinus. Det var ju helt naturligt den här gången, men de ställde sig inte omöjliga till att det kunde bli aktuellt i framtiden om vi behövde fler försök, så nu hoppas vi verkligen att de klassar försök nummer två som "i framtiden". Flört
  • Fiorenza
    Soffanl81 skrev 2017-04-08 14:33:52 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden, har en dotter på snart 6 år som kom på naturlig väg som vi försöker att ge ett syskon. Har varit i ivf- karusellen i 2,5 år, gjort 7 ivf försök varav 6 st insättningar ( inget till frysen) ruvar nu på två embryon som var "snabba", har hör att det är bättre än långsamma men inge " toppen" embryon men försöker att inte ha förväntningar men man önskar ju bara nu att det tar sig. Har gjort både långa o korta programmet med olika mediciner på det sista nu började jag att spraya i början på februari och sen ta gonal f, är nu på ruvardag 3.
    Har alltid läst här i forumet utan att skriva, men kände att det känns skönt att följas åt vi som är i samma situation.
    Hej och välkommen! Jag har nog aldrig hört begreppet snabba/långsamma embryon förut, vad innebär det? Hoppas i alla fall att det är starka små du har fått återförda. När är det dags att testa?
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-09 23:04:04 följande:

Men så tråkigt, jag beklagar verkligen :(

För mig tror jag det går bra. Ingen blödning i alla fall och jag har symptom fortfarande. Det känns som att det är en lång väntan tills vi ska på VUL. 

Ni ska vara så glad över det barn som ni har och jag hoppas att ni kan känna så mitt i allt jobbigt. Själv var jag nära att stryka med i fredags i det som hände här i Stockholm. Det har varit en tuff period psykiskt. Jag blev både nervös över om stressnivån i min kropp skulle påverka den lilla i mig. Men främst så känner jag sådan otrolig glädje att vara med mitt barn. Att få komma hem till sitt barn när man på allvar verkligen trott att man kanske inte får träffa sitt barn igen. Att ens barn kommer vara utan mamma. Det är lätt hänt att man tar för givet det man har i hoppet på syskon men det finns inget som går upp mot det barn man har.

Hjärta
    Jag blöder inte längre, men blodprovet som jag lämnade i fredags visade väldigt lågt hcg. Ska lämna ett nytt på onsdag och förhoppningsvis är det ännu lägre då. Det låter kanske konstigt, men nu vill jag bara att det är över så att kroppen kan återställas och vi kan försöka igen. Jag tog ett graviditetstest imorse och det visade "inte gravid" så förhoppningsvis tar det inte så lång tid. Sonen har i alla fall fått extra många kramar och pussar under helgen, jag inbillar mig att det är lite lättare att ta det här när vi har honom.

Så skönt att det pinnar på för dig, jag förstår ju så väl den där längtan efter vul och att få se lilla hjärtat picka! Det känns som en evighet, men snart är ni där!

Fy så hemskt! Förvånad Det är så vidrigt och ofattbart det som hände, jag kan inte ens föreställa mig att ha varit där. Du har så rätt, våra barn är ju det bästa vi har.
  • Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-04-15 11:03:41 följande:
    Hej allihopa! Äntligen är jag ruvare igen smile1.gif Fick glad gubbe förra fredagen och jäklar vilken känning av ägglossningen jag hade, magen svullnade upp och det gjorde riktigt ont. Aldrig varit så innan, men det här va troligtvis första ägglossningen sen behandlingen i höstas och mina äggstockar va ju kraftigt överstimulerade, så kanske inte är så konstigt om det vräkte lite nu. Fick iaf åka till kliniken i tisdags för blodprov där de skulle analysera mitt progesteron-värde och se så jag säkert haft ägglossning och att jag låg bra till värdesmässigt. Och det gjorde jag! smile1.gif Så i torsdags tinade de upp en fin blastocyst som sattes in. Och man kunde tydligt se att den redan hade börjat kläckas. Det va nytt för mig, ingen av de blastocyster vi fått tillbaka tidigare hade börjat kläckas. Men antar att det inte bör skada, då vet man ju iaf att den kan kläckas. Och igår, ganska exakt ett dygn efter inställningen, fick jag en liten nidis... lite gammalt brunt blod kom när jag torkade mig. Fick precis samma när sonen sattes in, fast då en dag senare. Men då denna redan hade börjat kläckas så borde det ju även vara logiskt att den bör börja fästa tidigare. Så jag är helt bombsäker på att den började fästa igår, har nämligen aldrig några mellanblödningar eller spottings annars, så måste vara att den grottat ner sig i hinnan igår. Skrämmer mig dock en del att jag nu är så säker på att den fäste igår, blir ju lätt att man då tar föregivet att man ska få se ett positivt test om några dagar... för såklart kan den ju släppa när som helst också. Har tänkt hålla mig till onsdag, då borde det börja synas om allt är som det ska.
    Hurra, grattis till ruvandet! Hjärta {#emotions_dlg.flower} Det låter ju jättebra med din lilla blödning och speciellt om du hade det samma när ni lyckades sist! Håller tummar och tår för att embryot håller på att boa in sig.
    Gian80 skrev 2017-04-15 10:51:51 följande:
    Hur går det för dig? Hur mår du nu? Beklagar verkligen missfallet! Men skönt, i allt det jobbiga, om kroppen iaf kan göra sitt och göra sig av med det så fort som möjligt! Även om Det såklart är oerhört ledsamt! Hoppas ni kan få göra ett försök så snart som möjligt igen och att du förhoppningsvis kan få lutinus redan på nästa försökte. Borde ju liksom inte skada kan man tycka... Hoppas ni mår okej trots allt! Kram
    Jag mår sådär, får man väl säga. Hcg-värdet på sista blodprovet var 2, så det blev helt uppenbart att det är kört. Fortfarande inget mer blod, men har en del mensvärk. Det känns som att det kommit för lite blod, men jag vet inte om det är för att jag förväntat mig ett mindre blodbad. Ska i alla fall återkomma till kliniken nästa vecka om molandet inte ger med sig, så får vi eventuellt ta en titt på hur det ser ut därinne.  Kram
  • Fiorenza

Tack! Jag var i 4+5 när det började, så det var ju väldigt tidigt ändå. Grejen är att jag tycker att det har varit mindre än en normal mens för mig, blödandet höll ju i sig från torsdag eftermiddag till lördag eftermiddag och efter det har det bara kommit på pappret och varit ganska lite rött eller gammalt blod. Det känns som för lite, men jag kan ju ha fel (hoppas verkligen det). 

Vi får börja när jag fått min första vanliga mens efter missfallet, så jag hoppas ju på att det blir någon gång i maj. Tänkte börja med ägglossningstest när jag vet säkert att missfallet är helt avklarat, mest för att ha lite koll på när nästa cykel kan tänkas börja. Otåligheten alltså! Skäms Men men, det är bara att vänta och passa på att njuta av att få dricka hur mycket kaffe jag vill (mitt stora problem som ruvare/gravid, är en kaffemoster av stora mått!). 

• Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-04-15 11:36:09 följande:
    Åh, beklagar så oerhört!!! smile4.gif Förstår att det känns tufft! Vilken vecka va du i när missfallet skedde? Jag har haft ett tidigt missfall och då blödde jag typ som en vanlig mens bara... Skulle väl vara skönt om de kan göra en undersökning på dig och säkerställa att du inte har något kvar därinne. Men kroppen verkar ju iaf förstått att den inte är gravid längre eftersom hcg sjunkit... Har de sagt något om när ni kan försöka nästa gång? Är det en normal mens emellan som gäller? Tack!!! smile1.gif Jo, det känns såklart bra. Va egentligen inte någon "blödning" heller, snarare spår av lite gammalt blod när jag torkade mig bara. Men som sagt, hade liknande med sonen. Så det känns ju bra iaf smile1.gif
    Hur går det för dig nu när testandet börjar närma sig? Har du känt något mer?

Jag tror att det är ägglossning på gång här. Testerna blev svagare och på morgonen idag blev det starkt igen, plus de vanliga känningarna av molvärk. Känns tidigt, men ingen blir ju gladare än jag om det är så. Vi får väl se om mensen kommer om två veckor...
  • Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:45:00 följande:
    På eftermiddagen vågade jag mig på ett digitalt test smile1.gif
    Men tjohoo! Stort, stort grattis! Hjärta
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:39:35 följande:
    Men va underbart om ägglossning redan kommer! smile1.gif Kanske inte så "konstigt" ändå! Tror att "såpass" tidiga missfall nästan går att likna med vanlig mens... jag fick missfall runt 4+4 tror jag det va och min nästa cykel blev precis som om missfallet varit en vanlig mens. Hur går det med Molandet magen? Har det släppt? Håller tummar för att mensen dyker upp som den ska nu framöver!
    Ja, hoppas på det. Har inte haft lika mycket molande idag, men (ursäkta detaljerna) något som är väldigt likt ägglossningsflytning. Det skulle ju vara jätteskönt om kroppen bara fungerar direkt (även om jag redan har börjat noja över om de andra två embryona är friska). 
  • Fiorenza
    Jessa01 skrev 2017-04-24 17:16:11 följande:
    Kan meddela att det finns nu tre blåsor på 12,13 och 18. Och även om oddsen inte är så höga så önskar både jag och mannen att fortsätta.
    Läkaren rekommenderade inte att gå vidare men hon förstod vårt resonemang. Om vi kommer så långt så har hon också skrivit in i journalen att vi vill ha två ägg tillbaka. Så nu kära vänner håll alla era tummar för vårt första och sista försök!
    Håller tummarna stenhårt för er!
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-28 10:01:03 följande:

Tack och grattis :)

Det gick väldigt bra på vårt VUL. Att få se den lilla med ett tickande hjärta och små armar och ben, oslagbart Hjärta Bra tillväxt och allt såg bra ut. Nu känns det helt ok att fortsätta må illa större delen av dagarna Skrattande

Men åh, så härligt! Hur långt har du kommit nu?
    Gian80 skrev 2017-04-28 11:06:06 följande:
    Åh va fantastiskt!!! smile1.gif Vilken vecka är du i nu? Underbart att allt såg bra ut! Men jobbigt med illamåendet såklart! Här går jag in i v6 nu, tiden segar sig fram... har fått till för VUL om två veckor, känns som en evighet tills dess ju!!!
    Så spännande. Jag minns så väl evighetslång väntan kändes, men snart, snart är det din tur med!

Vi skulle ha varit på VUL igår, kändes sådär när jag kom på det. Desto bättre känns det att jag borde få mens under nästa vecka och då kommer jag dyka på telefonen och påbörja nedräkningen mot nästa FET. Heja februaribebis, liksom!

• Fiorenza
    Jessa01 skrev 2017-04-28 15:21:09 följande:
    Förra veckan var det två folliklar- i måndags tre stycken- trots avrådan körde vi ändå och idag vid plock 6 stycken som gav 6 ägg- vad fasen hände!? :O

Hopp tjejer, hopp! <3

Men hurra, det är ju jättebra!
  • Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-05-21 10:04:44 följande:
    Hur har det gått för dig Fiorenza? Har du blivit ruvare igen? Håller tummarna hårt hårt här!!!
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Det har gått bra här, mensen kom precis som planerat och jag ruvar på ett tvådagarsembryo (det krockade med helgen att återföra det som är sex dagar) sedan i onsdags. BIM är 29/5, men jag tar Lutinus den här gången så det är ju inte helt pålitligt. KS vill att jag testar 2/6. Vi får se hur det går med tålamodet... Flört

Hur går det för dig?
  • Fiorenza

Det blir en februaribebis istället (BF 4/2)! Skrattande Otåligheten och nojorna blev för mycket igår kväll, så jag tog ett test då. Officiell testdag imorgon, så då blir det den digitala varianten.

Hur går det för alla er? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Syskonförsök mars 2017