• Tino

Äggplock samma dag som vanliga Äl

smurf11 skrev 2017-03-23 22:49:02 följande:

På vilken dag gjorde ni äggplock?

Var det samma antal dagar, som ni normalt har ägglossning på?

Tacksam för svar.

Jag antar det är korta du frågar efter. Som Malin79 skriver så innebär långa en lång period av nedstimuleting innan man börjar med sprutor. Jag gjorde korta protokollet. Sprutade 8 dagar, äggplock var på dag 11. Ägglossning brukar jag ha mellan dag 13 och 16. Blödningen efter äggplock kom på dag 21. Så det blev en väldigt konstig cykel när vi gjorde IVF.
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-26 09:20:32 följande:

Tino och Malin 79, ja jag menar med IVF, med den korta metoden. 

Jag brukar ha äl på dag 10-11.

Så då kan äggplock bli ännu tidigare?

Tack för era svar!

Det kan nog både bli både tidigare eller senare. Det beror på hur man reagerar på medicinerna. Jag reagerade tex väldigt kraftigt så äggplock blev tidigare än normalt. Om vi måste göra om IVF så hoppas jag att det går långsammare så att äggblåsorna inte växer så snabbt och inte blir så många. När man gör IVF så följer man inte alls sitt vanliga mönster så man kan inte utifrån en normalcykel beräkna när äggplock kommer att ske. Man brukar i korta cykeln få apruta mella 8och 14 dagar.
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-27 07:58:48 följande:

Tino brukar du ha många ägg i vanliga cyklar också?

Tack för ditt svar!:)

Jag har för mig jag hade ca 15 blåsor och AMH på ca 3 när vi gjorde utredningen. Det var enligt läkaren normalt för min ålder (30 år).
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-27 08:45:25 följande:

Ok! Det var antrala blåsor då?

När jag gjorde Vul sist på dag 3, sa läkaren att det gick inte att se ägg så tidigt!

Men det jag fått höra nu är att de syns alltid!?

Jag minns inte vad blåsorna heter. Men det var i en helt ostimulerad cykel precis innan ägglossning. Tog AMH-prov samtidigt som ultraljudet. Jag vet inte när i cykeln blåsorna syns. Har du börjat med IVF?
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-27 09:13:24 följande:

Undrar också bara ,hur många och när ni gjorde ultraljud innan ni gjorde äggplock?

UL gjordes på sprutdag 8. Hade väl 20-30 blåsor då. Utfallet vid äggplock blev 8 befruktade ägg.
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-27 09:19:19 följande:

Tack snälla att du svarar!

Vi har funderingar på Ivf, men det är mycket som ska stämma med barn, jobb osv.

Vi måste resa till Danmark och göra ultraljud hemma. Men när och hur många vet man inte!

Vi gör också distansstimulering, men i Sverige. Vi gör alltså UL på hemmaorten och äggplock och insättning på ett större sjukhus. Det verkar vara ganska vanligt sätt för landstingen att lösa det. Man kan ju aldrig räkna med hur många UL det blir. Der kan bli allt från bara ett till 3-4 st. Vi har inga barn sedan tidigare så är väl tyvärr mer flexibla. Med jobb osv. har det löst sig bra. Lycka till vad ni än kommer fram till.
  • Tino
    smurf11 skrev 2017-03-27 22:31:40 följande:

Tack för svaren!

Det låter som att alla får ut så många ägg.

Jag är rädd för att jag bara får ut några ägg!

Barnmorskan sa, när jag gjorde äggplock att det inte behöver betyda att man får många bra embryon bara för att man har många ägg eller många blåsor. Barnmorskan sa att ett bra embryo är bättre än 10 dåliga.

Om ni funderar på att göra IVF och har försökt själva länge tycker jag att ni ska göra ett IVF-försök. Jag har hört att väntetiderna i Danmark inte är så lång. Lycka tiöö!
Svar på tråden Äggplock samma dag som vanliga Äl