Hur ofta dricker du alkohol?
Röstade varje helg för det är närmast men det är väldigt olika. När jag går ut på restaurang ca 2 ggr/mån så blir det 1-2 glas vin till maten. Har vi barnfritt så 2-3 glas och kanske en drink. Ca en gång varannan månad. Vin till maten hemma kanske totalt 1 gång/ vecka men inte varje vecka och inte specifikt på helgerna. Kanske en tisdag ena veckan, både fredag och söndag nästa och sedan inget i två veckor. Jag festade kanske en gång varannan månad innan senaste barnet kom. Då blev jag rejält full på de festerna. Kommer förmodligen göra det igen när barnet är äldre men mer sällan.
Har många vänner som inte dricker och tycker inte de är tråkiga. Är man ett sällskap där några dricker och några inte är det helt ok. Jag vill dock inte vara den enda som gör det så då skippar jag det. Jag tycker dock det är trist med de som nästan har fobi mot alkohol och inte kan umgås med folk som dricker. Har en bekant som blir jättesur om man tar en folköl till maten även om det stannar där och man inte känner av det det minsta.