• Svensksommar83

Hur ofta dricker du alkohol?

Hur ofta super du till/dricker alkohol. Oavsett mängd så Beskriv gärna om det handlar om utgång på krogen eller bara ett glas vin hemma. Anledningen till frågeställningen är att jag får höra att jag är tråkig som aldrig dricker. Jag är nämligen mamma o vill inte dricka med barnen i närheten, men tycker samtidigt inte om att vara ifrån dom mer än nödvändigt vilket resulterar i att jag sällan/aldrig dricker alkohol medan grannen dricker vin o öl varje helg (fredag-söndag) hemma, med barnen närvarande, det är liksom naturligt för dom... Obs. Du som svarar behöver ej vara förälder etc. bara för att jag är det, alla är välkomna att delta. Gärna med tillägg/förklaring typ "Jag lever ensam så jag festar varje helg..." eller jag dricker bara vin till maten men jag dricker varje dag... typ

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta dricker du alkohol?
  • Anonym (V)

Annat.

1-2 gånger om veckan , 1 glas vin till maten , beror på vad jag äter.

Oftast vardagar.

Jag dricker aldrig alkohol på fest / krogen osv.

• John22

Tog varje dag, men det är nog snarare 4-5 dagar i veckan. 9/10 gånger handlar det dock om ett glas vin eller en öl, vilket i runda slänger är vad som rekommenderas från läkare och dylikt. Två gånger i månaden i snitt dricker jag mer i glada vänners lag.

Har aldrig haft några alkoholrelaterade problem och har oklanderlig leverhälsa (och perfekt hälsa rent generellt, för den delen). Min son ser mig ofta med mitt vin eller min öl, och jag har väldigt svårt att se att han på något sätt skulle påverkas negativt av det. Tvärtom.

• Kjell2

4-5 dagar i veckan. I huvudsak hemma. Oftast i form av ett glas vin till maten. På helgerna kan det bli mera, två till tre glas vin.

• Stårschan

Vin till maten - minst en kväll per helg.

Alkoholintag med risk för baksmälla - 5-8 gånger per år.

• fluu

Aldrig. Började aldrig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Froken Lokens

Aldrig, slutade dricka alkohol för sju år sen. Jag såg ingen poäng med att dricka helt enkelt. MEn tidigare drack jag vin och annat alkoholhaltigt till maten ibland. Min man dricker nån grogg eller öl per kväll. Vi har flera barn varav den äldsta är tretton.

• Michael 310

Uppskattningsvis 1 gång varannan månad. Ibland oftare just nu betydligt mer sällan då sambon är gravid. Känns onödigt att öppna en flaska vin själv. Annars brukar det vara en liten whisky eller dela på en flaska vin hemma till/efter god mat.

• Linnis92

Annat, kanske var tredje eller var fjärde månad. Mer på sommaren när det är trevligt med rosé till grillandes i värmen :)

• Anonym (sällan)

Jag dricker bara alkohol vid högtider och då max 3 öl. Min kropp mår väldigt dåligt av alkohol så jag tycker inte det är värt det. Är 24 år och har inga barn.

• Anonym (Duff)

Nästan dagligen, fast inga större mängder. Klarar mej nog på 100flak/år med lite sprit.

Svar på tråden Hur ofta dricker du alkohol?