Regnbågsdröm skrev 2017-04-15 08:20:53 följande:
Precis.
Ja absolut är det så. Rent generellt är det lättare runt 30 än runt 40. Men som skrivet innan så är alla kroppar olika. Men klart majoriteten fungerar som "de ska".
Det du nämner är dock inte aktuella behandlingar för samkönade par, därför blir det svårare för oss att hitta alternativ. Vi får inte göra äggdonation eftersom vi redan har donerade spermier. Vi får inte göra embryoadoption eftersom det typ är lagligt på ett ställe i hela världen. Och adoptera. Jag önskar jag kunde säga att vi fick det (vilket många också tar för givet) Men nej. för Homosexuella finns tyvärr inga givarländer. Så vill vi ha en bebis kan vi bara hoppas på den andra parten. Fler val har vi inte.
Jag vet att det är så och jag blir så väldigt ledsen för det. Det är så orätvisst och dumt. Lite ljusning finms det kanske för jag läste att Regeringen eventuellt planerat att låta det vara tillåtet i Sverige med embryoadoption. Utredningen heter "Olika vägar till föräldraskap, SOU 2016:11" se på sida 310. Men det kommer ju säkert dröja flera år innan det blir möjligt i Sverige. Vi står i kö till adoptionscentrum och fick ett mejl nyligen om att samkönade par nu får adoptera frå Colombia och Sydafrika.
www.adoptionscentrum.se/sv/Adoption/samkonade/. Knappast en tröst i den sorg ni har. För finns nog inget som kan göra sorgem bättre än att få ett barn. Men det kanske går framåt lite i världen i alla fall. Men så långsamt att man vill skrika.
Jag hoppas så mycket att ni tillslut får det där barnet ni längar efter. Det är en ofattbar sorg det ni (och många andra) går igenom. Styrka till er!