Vi som plussat efter IVF våren 2017
Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.
Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.
Välkommen!! Två små pyren! Jisses vilken lycka! Lika bra att slå på stort när ni ändå är igång :) stort grattis!!
Vad fick du för rekommendationer angående progesterone?
Välkommen!! Så mysigt med två små pyren <3 Hur mår du/ni? Jag mår illa och är mycket tröttare på dagen.
Vi går på rmc i Malmö. Vart går ni?
Hoppar gärna in här! Vi har tidigare gjort 3 försök med långa protokollet på rmc i malmö men utan ett enda plus eller något till frysen. Nu fjärde försöket har vi vänt oss till Nordic ivf i Malmö som ville att vi skulle prova korta protokollet. Slutade med två fina embryo tillbaka och ett till frysen. Plussade i tisdags men egentlig td igår 1a april. Den 19e april ska vi på första ultraljudet och får reda på om det gömmer sig en eller två därinne :) det känns så himla overkligt detta!
Hej!
Hänger gärna på även om jag är lite före er. Jag och min sambo lyckades äntligen i januari på tredje insättningen. Det var vårt andra FET, även gjort ett ET. Vi hade försökt nästan 2,5 år och utredningen visade inga konstigheter. Det har varit en lite orolig graviditet hittills med blödningar nästan dagligen vecka 6-9. Sedan upphörde blödningarna helt för att komma tillbaka förra veckan. Allt annat inklusive KUB har dock sett toppen ut (gjort 3 ultraljud totalt). Har ett nytt UL inbokat nu imorgon pga den senaste blödningen. Hoppas så att allt fortfarande är okej där inne!
Grattis till tvillingarna!! Måste kännas helt surrealistiskt att plötsligt vänta två barn när man länge försökt få barn alls. Eller ni kanske har barn sen tidigare också?
Tack! Och grattis till dig också, kikade tillbaka i tråden och såg att du väntar tvillingar, så spännande! Får ni tätare UL-kontroller eller hur fungerar det? Vi har också gått i Malmö (RMC). BF är 30/9 och jag är i vecka 14+1 idag. Precis varit och gjort ett snabbt UL pga blödning i fredags men allt var bra så nu andas jag ut lite igen.
Någon som har nått bra tips att äta mot illamående? Mår illa trots att jag äter postafen när jag mår som mest illa.
Jag kommer ta via min bank- swedbank. Täcker också mellan v 10 och dessutom barnet de första 6 månaderna. Engångssumma.