• Popetot

Vi som plussat efter IVF våren 2017

shrigley skrev 2017-07-04 10:20:01 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Åååh vad härligt! Så glad för din skull! Hoppas också att du kan ansluta till oss med tvillingar ;) inga fler gravtest nu - lova det!
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-04 22:20:54 följande:

Hej på er!

Nu undrar jag hur ni har det med sammandragningar? Jag tycker det är svårt att veta om det är sammandragningar jag har eller lilleman som rumlar runt? Ibland blir en del av magen helt hård men inte hela livmodern utan bara som en utbuktning på ett ställe. Sen är min mage hårdare ibland och mjukare ibland men kan inte avgöra om det bara kan vara så eller om det är sammandragningar? Vet inte heller om det är något att oroa sig för? Ska på koll på spec mödravården på torsdag och tänkte fråga då, jag brukar bli mer orolig inför en koll vilket gör att jag både känner efter mer och nojjar över det. Men ville också höra hur ni har det.

Jag känner igen allt du skriver. Utbuktningen hade jag bara i början. Nu är i regel hela magen spänd när det händer. Jag tror det är sammandragningar men har inte frågat. Du kan väl uppdatera när du varit på smvc vad de säger?
  • Popetot
    alade skrev 2017-07-05 12:20:04 följande:

Allt gick bra!

Pickande hjärta, exakt förväntad storlek. Vi grät av lycka!

Så skönt! Jag grät också när jag fick se våra små "bollar" på vul. Njut!
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-06 19:33:07 följande:

Hej!

Var på spec mödravården idag och mätte min tapp, allt var i sin ordning även denna gång så nu behöver jag inga extra kontroller. Jag frågade om sammandragningar och de dör utbuktningarna som vi båda har kännt är sammandragningar. Har bara haft kanske 5 st totalt. När hela magen är hård känner jag inget och har ingen aning om hur ofta de sker så är osäker på om jag har sådana sammandragningar. Läkaren sa i allafall att det var helt normalt, att det är livmodern som tränar sig.

Tack! Då var det som jag trodde. Vad skönt att tappen var ok! Jag har nu fått känna riktiga sparkar några gången. För det mesta är det bara fladder men ett par gånger nu har någon av dem fått in riktiga fullträffar. Så härligt med rörelser äntligen.

Känner du mycket?
  • Popetot
    Cakh skrev 2017-07-08 14:32:32 följande:

Inte skrivit här på länge men inne och läser ofta och följer era resor <3

Vi är idag i v 19 (18+3). Gjort kub testet med lite dåliga siffror och blev erbjudna NIPT.

(från 1 juni får vi i region Skåne NIPT gratis om skäl finns till det) Svaret på NIPT kom efter lång väntan tillbaka och allt visade normalt :) Såååå skönt!! Nu väntar vi på vårt RUL som är inbokat till tisdag. Längtar att få se vår lilla groda igen. <3 Magen växer så det knakar och mina kollegor lär få en chock när jag kommer tillbaka från semestern v30 (bara berättat för de närmsta på jobbet innan jag gick på semester)

Var köper ni era mammakläder? Runt där jag bor har jag bara hittat H&M med mammakläder.

Ha en trevlig helg alla och njut av sommaren

Vad kul att se dig igen! Har tänkt på dig o h funderat över om något hänt. Vad skönt att nipt gick bra. Nu kan ni slappna av lite. Hur mycket man nu kan slappna av i detta. Hittar hela tiden saker att oroa sig för.

Var gör ni rul? Vi har varit i lund och det har känts jättebra. Gulliga barnmorskor. Det är fantastiskt vad mycket man kan se.

Mammakläder har jag också bara köpt på hm. Andra har inget vidare utbud. Beställt något på bonprix och de stora sidorna zalando etc har ganska mycket. Mysigt med mage! Ska det bli kul med reaktionerna på jobb?
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-09 20:38:04 följande:

Det är härligt att känna rörelser. Jag har känt varje dag sedan slutet av v. 18 men det varierar både i intensitet och mängd varje dag. Jag har moderkakan i framvägg på vänster sida så jag känner honom bara när han är på den högra. Allra bäst känner jag honom när han är långt ner på höger sida. Jag kan känna om jag länger handen på magen vilket jag gjorde första gången redan i v. 19-20 men man behöver vara på rätt plats vid rätt ögonblick. Känner även när han sparkar neråt och mot svanskotan. Idag har han dock varit lugn så hoppas på mer aktivitet imorgon. Mår för övrigt väldigt bra vilket man ju ska göra i andra trimestern. Min mage är fortfarande liten men syns tydligt när jag har åtsittande linnen. Har absolut inte några behov av mammakläder utan har mina vanliga, t o m jeans är inga problem men dem slipper jag nu när det är sommar, alltid en befrielse.

Har du fått ordentlig mage ännu, tänker att du har två därinne?

Jag har också mått jättebra i några veckor. Njuter verkligen. De flesta byxor är minne blott. Har nästan helt gått över till mammabyxor. Tröjor funkar fortfarande och använder mycket klänningar när jag är ledig. Skönt när det inte spänner.

Magen ser mest uppblåst ut tycker jag. Inte typisk bebiskula men har ju fått kommentarer så antar att det syns. Dom säger att man kommer vara lika stor som en fullgången enling-graviditet i v 30 så den närmsta 1,5 månaden lär jag växa till mig :) Gått upp 6kg så här långt så det känns ok .
  • Popetot
    Mickelickan skrev 2017-07-10 09:01:26 följande:

Jaha. Då fick jag färskt blod på papperet när jag var på toaletten. Tog 2 alvedon om det är så att jag börjar få kramper snart. Bara att vänta och se vilket håll det går åt... *suck*

Jag håller tummarna för att det är falskt alarm.
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-07-12 09:41:35 följande:

Hon hade svårt att se men storleken motsvarade 8+3 och efter mycket letande hittade hon hjärtat. Jag hade svårt att se och vi kunde inte få någon bild för bilden var så dålig. Men det såg bra ut! Wohoo!

Härligt! Skönt att pusta ut lite!
  • Popetot
    Mickelickan skrev 2017-07-10 18:19:05 följande:

Inte kommit mer blod efter det, bara brunt igen... men har haft ont lite till och från idag. Jag har i princip sovit bort hela dagen idag, och brösten ömmar fortfarande så inga symptom har försvunnit iaf. Bara att vänta och se...

Hur har det gått för dig? Något mer kommit?
  • Popetot
    Mickelickan skrev 2017-07-12 19:18:43 följande:

Ja. En del av mig tänker ju att det snart går åt skogen och en del tänker att det borde vara för att jag fortfarande tar lutinus och blodförtunnande. Jag tänker att man säkert har lättare för att blöda då???

Man är ju redan mer lättblödande som det är när man är gravid och blodförtunnande borde ju göra det ännu känsligare. Hoppas verkligen allt är ok med graviditeten!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017