minaimaginärabarn skrev 2017-07-09 20:38:04 följande:
Det är härligt att känna rörelser. Jag har känt varje dag sedan slutet av v. 18 men det varierar både i intensitet och mängd varje dag. Jag har moderkakan i framvägg på vänster sida så jag känner honom bara när han är på den högra. Allra bäst känner jag honom när han är långt ner på höger sida. Jag kan känna om jag länger handen på magen vilket jag gjorde första gången redan i v. 19-20 men man behöver vara på rätt plats vid rätt ögonblick. Känner även när han sparkar neråt och mot svanskotan. Idag har han dock varit lugn så hoppas på mer aktivitet imorgon. Mår för övrigt väldigt bra vilket man ju ska göra i andra trimestern. Min mage är fortfarande liten men syns tydligt när jag har åtsittande linnen. Har absolut inte några behov av mammakläder utan har mina vanliga, t o m jeans är inga problem men dem slipper jag nu när det är sommar, alltid en befrielse.
Har du fått ordentlig mage ännu, tänker att du har två därinne?
Jag har också mått jättebra i några veckor. Njuter verkligen. De flesta byxor är minne blott. Har nästan helt gått över till mammabyxor. Tröjor funkar fortfarande och använder mycket klänningar när jag är ledig. Skönt när det inte spänner.
Magen ser mest uppblåst ut tycker jag. Inte typisk bebiskula men har ju fått kommentarer så antar att det syns. Dom säger att man kommer vara lika stor som en fullgången enling-graviditet i v 30 så den närmsta 1,5 månaden lär jag växa till mig :) Gått upp 6kg så här långt så det känns ok .