• minaimaginärabarn

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej!

Först vill jag säga GRATTIS till alla! Vet egentligen inte om jag vågar mig in här, allt jag gör utåt som bekräftar att jag har en liten en i magen bidrar till tron att jag jinxar. Men nu gör jag det bara för det känns så roligt att få följas åt med er, förhoppningsvis hela vägen.

Vi var på VUL idag, 8+6, och fick se en liten en med huvud, armar, ben och ett litet tickande hjärta. Var så nervös innan att jag mest blev lättad men nu också försiktigt optimistisk.

• minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-04-06 14:47:56 följande:
    Grattis till dig med! Välkommen! Förstår vad du menar med jinxande, jag är likadan. Häftigt med armar och ben. Mina såg ut som två små bollar med tickande hjärta. Skriv gärna in dig i listan. Kram
    Tack, ja benen och armarna syntes inte särskilt bra men huvudet och kroppen absolut. Det är häftigt! Jag höll på att skriva in mig i listan men där tog det stopp. Kändes totalt overkligt och måste nog smälta att jag skrev i detta forum i några dagar först.
  • minaimaginärabarn
    Malin79 skrev 2017-04-07 08:57:05 följande:

Nu har vi fått tid på kliniken för ultraljud, 26 april. Just nu önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare.

Vet känslan, tiden går i myrsteg men det positiva är att den går snabbare och snabbare????.
  • minaimaginärabarn
    Pyssling11 skrev 2017-04-09 15:19:55 följande:

Här hoppar även jag in ????

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Välkommen!
  • minaimaginärabarn
    Pyssling11 skrev 2017-04-09 15:19:55 följande:

Här hoppar även jag in ????

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Välkommen!
  • minaimaginärabarn
    Niaa skrev 2017-04-13 16:11:51 följande:

Ni som varit på första ultraljudet, hur går det till? Dum fråga kanske men kan man ta lutinus som vanligt innan besöket?

Och när skrev ni in er på mvc? Är i vecka 7 nu men tänkte vänta till efter ultraljudet nästa vecka.

Jag hade slutat m lutinus innan första kollen. De gjorde VUL på mig och tror nog det är vanligast. Behövde inte göra något speciellt, fick ligga i gynstolen men det är jag ju ganska van vid nuförtiden.

Jag hörde av mig till MVC efteråt för jag ville veta att det fanns något som levde därinne. Men man kan höra av sig innan om man vill. Tror de vill ha första besöket vid v. 12.
  • minaimaginärabarn

Hej!

Tiden rullar på och tycker nog den går i normalfart nuförtiden i kontrast till tidigare då den gick i snigelfart. Tycker också jag kan tänka och fokusera på annat. Mår fortfarande illa men det är något lugnare nu och har en hel del andra symtom också, har typ följt det som stått som info under den vecka jag varit i. Popetot, jag vet inte om jag känt samma som dig men i början hade jag ilningar i blygdbenen vid något tillfälle men nu har jag växtvärk lite här och var runt livmodern. Hade faktiskt ont nedanför revbenen häromdagen, tur jag precis läst att man kunde få det i den veckan jag är i. På måndag ska jag på inskrivning på MVC, om inget händer är jag i v. 12 då. Har lite olika delmål framför mig för att tiden inte bara ska vara en lång väntan.

Hur har ni tänkt kring KUB-test?

• minaimaginärabarn

Hej!

Vet inte om oron för missfall helt kommer gå över för mig? Dock tror jag och hoppas jag att det kommer kännas mer och mer lugnt. Jag var galet orolig de första veckorna, då hade jag oxå rosa flytningar dagligen och två blödningar. Oron lugnade ner sig när de rosa flytningarna försvann men tycker det kommer och går väldigt mycket. Igår var jag helt plötsligt superorolig igen, tycker mig heller inte se något mönster i oron.

• minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-04-23 15:37:15 följande:

Jag har tagit beslutet att inte oroa mig mer. Nu hade jag ju lyxen att få se mina små i v 12 också. Men nu känner jag att vi någon gång måste känna oss trygga och förväntansfulla. Allt kan hända men jag vägrar att oroa mig för det. Hoppas du hittar en strategi som funkar för dig! Kram

Jag skall försöka prova din strategi! Jag är faktiskt relativt lugn och har varit det ett tag men ibland slår oron till ändå, dock är det hanterbart. Nu har det gått 2,5 veckor sedan vi såg en perfekt varelse och känner att jag gärna vill kolla igen. Skall till MVC imorgon och kommer då få en remiss till specialmödravården för att hålla koll på min livmodertapp då den förkortades vid blödning i v. 14 vilket resulterade i ett meningslöst missfall.

Hur ofta går du och tittar på pyrena?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017