Vi som plussat efter IVF våren 2017
Hej här är en till! Plussade i söndags på ruvardag åtta med blastocyst.
Nu är man bara dundernervös att nåt ska gå fel!
Hej här är en till! Plussade i söndags på ruvardag åtta med blastocyst.
Nu är man bara dundernervös att nåt ska gå fel!
Välkommen hit! Tiden känns lång i början innan man varit på vul. Sen hittar man iofs hela tiden nya orosmoment. Försök njuta :) Är detta din första graviditet?
Hallå alla ivf-krigare! Jag plussade idag efter min första ivf, på ruvardag 13. Starkt plus! Såå glad men också sjukt rädd och orolig såklart. Vi har försökt i 5 år. 4 missfall och 4 inseminationer som inte blev nåt... helt oförklarligt barnlösa. Det är så intressant att läsa om era upplevelser! <3
Vår ivf gick bra! Läste just dina tidigare inlägg och det låter väldigt likt mig. Jag fick ut 20 ägg, 14 blev befruktade men bara 3 klarade sig. Så jag har 2 i frysen. Jag blev överstimulerad så jag fick fragmin och pravidel, sen tar jag ju lutinus 3 gånger om dagen och intralipiddropp var tredje vecka. Enligt ivf-kliniken ska jag sluta med både fragmin och lutinus idag men vår fertilitetsutredare tycker att jag ska fortsätta till v12, hon tycker också att jag borde ha fått prednisolon men nu blev det inte så så jag hoppas det går bra utan! Vad har du fått för mediciner?
Detta är min första graviditet och vi väntar tvillingar.
Du verkar ha fina resultat men hoppas såklart på embryot du fått nu. Jobbigt med missfall. Kan inte föreställa mig :(
Vi gjorde vår ivf i Falun. Jag berättade där att jag fått intralipid när vi gjorde inseminationer på fertilitetplus i Stockholm, då fick jag ett dropp direkt efter äggplocket. Vart har ni gjort er ivf?
Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!
Jag vet, jag utsätter mig själv för detta. Och hade det bara varit ett test som visat detta hade jag nog inte brytt mig så mkt men nu har jag tagit tre test under 14 dagar och alla visar samma. Jag håller andan till VUL på tisdag.
Men mår illa gör jag i alla fall! Illamåendet tillbaks idag.
Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..