• Pitebo

Vi som plussat efter IVF våren 2017

shrigley skrev 2017-07-04 10:20:01 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Åh vad skönt! Man behöver hopp och solskenshistorier!

Själv har jag min officiella testar på torsdag. Jätte sent, kommer nästa att ha gått in i vecka sju då. Begriper inte riktigt varför dem lägger den så sent? Men då får jag förhoppningsvis ett positivt test och kan ringa in till kliniken och få ett tid. Så på torsdag har jag en liten personlig milstolpe.

Vet dock inte om jag kommer överleva ett VUL. Man har ju bara haft tråkigheter under dessa så just nu vill jag bara stoppa huvudet i sanden som en struts! Haha!
  • Pitebo
    shrigley skrev 2017-07-04 22:37:50 följande:

Läste nu ordentligt, det är på torsdag du har testdag? Och sen boka VUL? Trodde det var vul på torsd. Ja det låter ju sent men då borde det vara glasklart.

Jag var såå nervös inför idag, sist hade jag ofostrig graviditet o tvingades genomlida 3 st VUL under två v i hopp om att hitta nåt spår av liv, men icke.. Inte konstigt man är rädd, helt normalt. Har du oxå haft sådana erfarenheter?

Både ja och nej, vi har spontana graviditeter bakom oss som alla slutat i missfall. Efter ett tag vart vi slussade till IVF och detta är vårt första försök och insättning, så har aldrig gjort ett tidigt vul.

Och sen har man ju "kämpat" för denna graviditet lite mer än dem andra så att säga....

Ja det är en riktigt sen testdag! Men nu har jag ju redan tjuvtestat... Haha!
  • Pitebo
    alade skrev 2017-07-05 08:41:46 följande:

Om tre timmar ska vi göra VUL.

Jag är nojig och orolig för MA, just för att allt kan kännas tiptop utan att vara det. Usch. Jag önskar att det var redan nu...

Hur har det gått? Bra hoppas jag!

Känner verkligen likadant som du inför vul. Kommer vara så sjukt nervös! Hade nästan helst hoppat över dessa första tolv veckor helt!
  • Pitebo
    alade skrev 2017-07-05 12:20:04 följande:

Allt gick bra!

Pickande hjärta, exakt förväntad storlek. Vi grät av lycka!

Åh bad skönt att höra!! Vilken vecka är du i nu?
  • Pitebo

Hej igen alla!

Meddelat kliniken men fick tid för vul först i Augusti! Kommer att vara inne i vecka elva innan vårt första möte. Tycker det känns hemskt oseriöst av min klinik. Dem vet att vi haft upprepade missfall tidigare med bland annat ma. Men tycker att dem överlag har haft en del konstigheter för sej. Förstår självklart att dem måste få ha semester. Men vet av kliniker som gör ultraljud även under sommaren....

• Pitebo
    Mickelickan skrev 2017-07-10 18:19:05 följande:

Inte kommit mer blod efter det, bara brunt igen... men har haft ont lite till och från idag. Jag har i princip sovit bort hela dagen idag, och brösten ömmar fortfarande så inga symptom har försvunnit iaf. Bara att vänta och se...

Ska hålla tummarna för dej! Som sagt var, jag vet precis hur du känner dej!!!
  • Pitebo

Inskrivning igår och ultraljud på torsdag. Är så nervös!

Hoppas så hjärtligt att allt ska se bra ut!!!

• Pitebo
    Lillflickan skrev 2017-08-05 22:00:00 följande:

Jag vet inte om jag vill att hon kollar efter hjärtljud eller inte. Om hon inte hittar blir det jobbigt. Bättre på ultraljudet när jag kan se själv vad de ser, tror jag.

Har varit på väg typ 100 gånger att ringa gyn och åka och kolla. Men jag är så rädd att det har gått dåligt och vill kunna fortsätta hoppas. Lite konstigt kanske. Var samma innan jag plussade, vågade inte förtidstesta och se att det var negativt.

Men nu närmar det sig onsdag i vilket fall.

Hur har det gått idag? Tänkt på er!
  • Pitebo
    Lillflickan skrev 2017-08-09 07:21:39 följande:

Pitebo, det var bara prat och blodprover. Inget lyssna på hjärtat. Domen kommer idag. Tack för att du tänker på oss! Håller tummarna för er på torsdag också.

Åh, förstår verkligen hur du känner. Är så nervös inför imorgon! Lycka till idag!!!
  • Pitebo
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)

Tack för allt stöd!

Åh vad glädjas blir för er skull! Hoppas det går lika bra för oss imorgon!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017