• shrigley

Vi som plussat efter IVF våren 2017

alade skrev 2017-06-20 08:41:46 följande:

Tack!

Vågade ringa VC om hälsosamtal hos barnmorska också. Det känns lite mer sant idag.

Väntar på att repro ska ringa tillbaka så att vi kan boka tid för VUL. Typiskt att allt ska hamna i semestertider. Vi ska bort en vecka precis runt lagom tid för det... Hoppas att det går att få tid så snart vi kommit hem igen!

Så skönt, bra! och grattis igen!
  • shrigley
    TreTriss skrev 2017-06-20 13:45:47 följande:
    Allt kommer se bra ut, du får tänka så, men jag vet att det är sååå svårt!
    Jag har också VUL om två veckor (kl 8 4 juli) och det finns ju inget annat än att både din och min bebis mår bra och växer inne i våra magar! <3
    Och jag har också VUL inbokat 4 juli.... vågar inte tänka på det. Är i v 4+5 idag.
  • shrigley
    TreTriss skrev 2017-06-20 13:57:24 följande:
    blir en spännande och nervig dag för flera av oss mao <3
    Kan man definitivt säga. Jag har tyvärr varit med om att se både tickande hjärta och sen få ett MF i v 11, och att bara se en tom hinnsäck (ofostrig graviditet), så jag är väl härdad. Säger inte det för att skrämmas, men nu hoppas jag på tredje gången gillt bannemej. <3
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-20 21:06:06 följande:

Jag tror att min resa tar slut nu. Slutade med lutinus idag och nu blöder jag ganska ordentligt och har mensvärk.

Jag pratade med gynakuten som sa åt mig att boka jourtid imorgon om jag inte 1) blir sämre och behöver komma in redan i natt 2) slutar blöda.

Så. Jag tippar på besök på gynakuten i natt eller imorgon

Neeeeej! Man kan blöda ändå, ge inte upp! Har inte varit med om det själv men läst om många såna fall. Håller tummarna för att det lägger sig till imorgon!
  • shrigley
    June17 skrev 2017-06-22 10:06:21 följande:
    Ja! Det är ett testa tidigt CB som visar graviditet med ett streck endast. Eller blankt i fältet vid icke graviditet! Jag plussade igår på CB med min eskimå på RD5. När har du TD? Eller du kanske har gått länge i processen? Du räknar kanske veckor nu? nte läst längre bak i tråden...
    Ska det inte vara ett plus om det är positivt? Jag ser inte så bra på bilden om det är nåt plus.
  • shrigley

Hm. Testar fortfarande bara 2-3 på CB test, är idag i v 5+2. Borde det inte slå över snart till 3+? Tog hcg för nio dagar sen (62) och igen för fem dagar sen (379), jag ligger lite lågt men det borde väl ha gått upp till 2000 snart...?

• shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-24 09:27:30 följande:

Gå in på Fertilitetsguiden och kolla, där står också hur lång tid det tar för HCG att fördubblas beroende på hur högt det är. I början fördubblas det som ni skriver varannan dag men det kan ta ända upp till var tredje dag har jag för mig. När HCG blir ännu högre tar det längre tid att fördubblas tills det sedan planas ut helt.

Lycka till båda två!

Tack! Ja jag oroar mig inte för mkt över det. Hittade den här hcg-räknaren på nätet, känns ok. Nästa steg blir VUL 4/7, det får räcka.
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-26 09:49:19 följande:

Nästa onsdag, 5/7

Om tusen år känns det som...

Spännande, hur långt gången är du då, på VUL? Så skönt att blödningarna stoppat, tycker det verkar helt normalt, har läst om många som blött utan problem.

Befinner mig på en liten öde ö i Medelhavet en vecka, utan tillgång till fler gravtest så jag får bara koppla bort, så gott det går.... Mår ganska illa idag men så är det också nästan 35 gr här. Urk.
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-06-27 10:20:21 följande:

Hej hej! Hoppas alla haft en fin midsommar! Igår var vi på tul och fick se pyrena igen. Flickan växer så det knakar. Pojken är fortfarande mycket mindre men följer sin egen kurva i vart fall. På eftermiddagen var jag hos BM och fick lyssna på deras hjärtljud. Så mäktigt! Riktigt häftig dag igår :) Nu har vi vågat oss på att beställa barnvagn också. Längtar till hösten och att få möta våra små.

Vilken grej det måste vara att få se dem på skärmen. Kan inte föreställa mig. Ska på första VUL om en vecka o hoppas såå kunna se nånting då..
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017