Vi som plussat efter IVF våren 2017
Testade idag på RD 10 med två st tvådagars Obs på eftermiddagsurin! Må nu detta inte resultera i ännu ett MF...
Testade idag på RD 10 med två st tvådagars Obs på eftermiddagsurin! Må nu detta inte resultera i ännu ett MF...
Nu är RUL avklarat för oss och allt såg bra ut med det lilla livet! Visade sig också att det är en liten flicka där inne! Blivande pappan blev jätteglad och stolt och har nog först nu börjat kunna greppa att det är på riktigt och att det är ett barn där inne. Jag känner ju henne lite då och då så för mig var det inte samma reality check även om det var superskönt att få veta att allt ser ut som det ska.
Fråga: är det någon mer än jag som redan så här tidigt (v 5) känner sig extremt andfådd? Känns ibland som om jag andas i en påse o inte får luft, eller inte kan ta djupa andetag (det kan jag). Blir extremt flåsig av minsta lilla. Trodde det kanske kom senare i processen.
Nu har även jag varit på RUL och allt såg bra ut. Det visade sig att det är en gosse som visade akrobatisk talang och god fysisk aktivitet. Är väldigt lättad och glad!
Så mysigt! Härligt att han gjorde konster. På mitt ultraljud blev bm plötsligt osäker på vem hon mätte då andra tvillingen kom "simmande". Så roligt :)
Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!! Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.
Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.
Min syster har blött massor vid sin ena graviditet och det gick bra. Det här lugnat sig nu, men så här jag legat stilla i princip sedan jag upptäckte blödningen. Känner mig väldigt orolig vid tanken på att gå till jobbet om några timmar. Skulle vilja lämna blodprov och se hur hcg ser ut...
Inte minst för att jag har badsemester inbokad från början av nästa vecka. Vid missfall får man inte bada, så jag vill veta om det är någon idé att åka.
Hej!
Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.
Tacksam för svar.
Det är inte barnet du känner? Jag känner av mitt barn långt nere ibland när hon är där, en bit ovanför blygdbenet. Kan även känna rörelser där. Min moderkaka ligger i framkant så det är mest där nere jag känner ordentliga rörelser. Annars kan det vara foglossning också.