• minaimaginärabarn

Vi som plussat efter IVF våren 2017

monn skrev 2017-07-16 08:42:21 följande:

Hej! Vi plussade på IVF-1 i början av maj, hade insättning med 1st 3-dagars 27/4. Har tidigare gjort 3 inseminationer med 1 tidigt missfall och en spontangraviditet med MA i v 10. Är i v15 nu, har gjort KUBtest med bra resultat och börjar så sakta tro på det. Vi gick på RMC i Malmö, någon som gått där också? :)

Grattis och välkommen hit!
  • minaimaginärabarn
    Mickelickan skrev 2017-07-19 21:20:28 följande:

Vi gjorde vårat tidiga ultraljud idag. Allt är som det ska och vi har ett tickande hjärta därinne. Sååååå skönt!!! Jag misstänker att jag fick mina blödningar av lutinus. Jag minskade till 2 om dagen och det blev genast bättre. Nu behöver jag bara ta en på kvällen ett tag till innan jag slutar helt.

Grattis till tickande hjärta!
  • minaimaginärabarn

Hej på er!

Lillflickan: Lycka till på onsdag! Gammalt blod sägs ju vara bra men förstår att det är en klen tröst! Jag blödde i början av graviditeten och sedan en gång till i v. 16, det var hur jobbigt som helst. Än sålänge har det gått bra. Tror det är olika med att lyssna på hjärtljud vid inskrivningen och det är ju helt frivilligt. Vet inte i vilken vecka du är men det kan vara osäkert att hitta hjärtljudet runt v. 12.

Popetot: skönt att lillkillen verkar följa sin kurva. Kan tänka mig att du börjar känna dig stor. Får se hur många månader till det blir för dig.

Själv är jag i v. 27, har haft semester vilket varit skönt och samtidigt haft en bra period med väldigt lite oro och mycket ork att leva relativt som vanligt. Har kommit igång att simma igen vilket är fantastiskt skönt och tänkte fortsätta med det sålänge jag kan. Är fortfarande inte så stor men det syns i allafall att jag är gravid vilket jag tycker om. På tisdag ska jag på MVC, har ingen aning vad barnmorskan skall hitta på då? Någon som vet? Har fortfarande inte blivit vägd när jag varit där så har ingen koll på min viktuppgång.

• minaimaginärabarn

Känner igen det där med att sambon tror att man är gjord av porslin och jag har bara en i magen :). Men jag mår så bra och känner mig inte särskilt påverkad men det är ju svårt för en utomstående att känna.

Vi tog reda på kön för att göra det mer verkligt. Det var sambon som ville men det var väldigt bra att göra det.

Testa simning, det är superskönt! Nu när utomhusbaden är öppna är det ännu skönare.

Jag som inte har någon våg och aldrig väger mig. Hade inte vägt mig på något år när jag kom på äggplocket då de ville veta min vikt, så det är den jag har att gå på nu. De kanske har en våg på MVC. Tycker det vore skönt att veta att jag går upp som jag ska.

• minaimaginärabarn
    Pitebo skrev 2017-08-08 17:23:32 följande:

Inskrivning igår och ultraljud på torsdag. Är så nervös!

Hoppas så hjärtligt att allt ska se bra ut!!!

Lycka till!
  • minaimaginärabarn

Idag var jag på MVC. Fortfarande inget intresse för vikten men hon mätte magen och lillfiluren växer fint. Skönt att få svar på den frågan som faktiskt var den frågan jag hade med mig, konstigt nog.

Nu ska jag dit om en månad och därefter blir det besök varannan vecka. Fick även inbjudan till föräldragrupp vilket känns väldigt främmande. Det kanske kan bidra till att det känns mer verkligt, eller så kanske det aldrig blir det.

• minaimaginärabarn
    Lillflickan skrev 2017-08-09 07:21:39 följande:

Pitebo, det var bara prat och blodprover. Inget lyssna på hjärtat. Domen kommer idag. Tack för att du tänker på oss! Håller tummarna för er på torsdag också.

Lycka till idag!
  • minaimaginärabarn
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)

Tack för allt stöd!

Härligt att höra, njut av det fina beskedet!
  • minaimaginärabarn

Tappade helt skrivförmågan efter att ha läst gårdagens händelser! Jag tänker på er lillflickan och tino. Hoppas på ett mirakel för din del lillflickan, att hjärtat slår! Hoppas på att det stannar vid att det är fötterna Tino, något annat är svårt att föreställa sig!

Popetot: lycka till idag, hoppas lillkillen följer sin kurva och har tjockat på sig lite.

• minaimaginärabarn
    Lillflickan skrev 2017-08-16 06:56:04 följande:

Tack shrigley! Jag är så glad att det har gått så bra för dig så här långt och hoppas det går bra hela vägen. Det värmer i allt.

Är rätt så nervös idag. Känns otäckt med skrapningen. Så rädd att det ska vara obehagligt eller att det ska hända något. Om en timme ska jag vara på sjukhuset.

Är så ledsen för er skull! Vet alltför väl vad ni går igenom just nu. Tänker på er!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017