• minaimaginärabarn

Vi som plussat efter IVF våren 2017

alade skrev 2017-06-24 09:16:31 följande:

Om det dubblas varannan dag för de flesta borde det slå över i morgon tidigast.

5 dagar sedan: 379

3 dagar sedan: ca 760

1 dag sedan: ca 1520

I morgon: ca 3040

Gå in på Fertilitetsguiden och kolla, där står också hur lång tid det tar för HCG att fördubblas beroende på hur högt det är. I början fördubblas det som ni skriver varannan dag men det kan ta ända upp till var tredje dag har jag för mig. När HCG blir ännu högre tar det längre tid att fördubblas tills det sedan planas ut helt.

Lycka till båda två!
  • minaimaginärabarn

Vad härligt popetot, att båda följer sina kurvor! Så häftigt med två stycken!

Att känna de små krypen är häftigt, jag känner min varje dag och har även kunnat känna den utanpå när jag haft handen på magen. Har moderkakan i framvägg över vänster sida och sedan i bakvägg så känner honom fortfarande mestadels när han härjar på högra sidan men även när han sparkar mer nedåt inuti. Min mage har börjat växa ordentligt oxå vilket är välkommet, dock syns det fortfarande inte jättemycket när jag har mina vanliga kläder. Men med ett tajt linne syns det tydligt.

Jag räknar för tillfället ner dagarna tills vi tillhör förlossningen vilket är nästa fredag, och efter det är delmålet v. 26. Efter v. 26 har vi sagt härhemma att vi får börja planera lite med vad vi behöver men jag har börjat tjuvstarta med symaskinen och virknålen. Dock säger jag än sålänge att det är till min brorsson som kom för två veckor sedan.

• minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-27 17:44:16 följande:

Härligt. När är BF?

9 november om allt flyter på som det ska. Har och har haft en del saker jag inte får jinxa med, Bl a att inte skriva upp mig i BF-tabellen. Hade från början att jag fick skriva upp mig efter RUL men efter min blödning i v. 17 så förflyttades den fram till efter 22 fullgångna veckor vilket är nästa fredag.

Ser att det går bra för dig, härligt! Visst tar du dropp hos Marie?! Hur ofta tar du dropp nu?
  • minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-06-27 17:55:30 följande:

Har också satt upp dagen vi tillhör förlossningen och inte gyn som delmål, även om jag har börjat kunna släppa det där lite mer nu och faktiskt tro att det blir en fullgången graviditet. Blir nog lätt så när man haft blödningar, är så hjärtskärande att hela tiden höra att man inget kan göra innan v. 23... För oss är det nästa lördag så det börjar närma sig!

Jo, ju längre tiden går desto mer känner jag också så. Får gå och mäta min livmodertapp på specmödravården efter blödningen då den blev förkortad vid blödningen. Nu har den dock varit normallång men åt det kortare hållet. Dock tycker jag nog de är lite väl försiktiga på specmödravården vilket jag aldrig trodde jag skulle säga. Men det är en sådan kontrast i jämförelse med andra läkare jag mött på gyn och min BM, de säger att jag skall leva som vanligt medan de på specmödravården är mer restriktiva och försiktiga. Men det är i och försig skönt för då känns det som att det jag har i magen faktiskt betyder något, att det är ett liv.

Hur är det m fosterrörelser för dig? Har du moderkakan i fram eller bak?
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Har du tagit blodprov eller är det gravtest? Jag håller tummarna för dig!
  • minaimaginärabarn
    Pitebo skrev 2017-07-02 22:03:09 följande:

Och jag har inte känt nåt på hela dagen! Fy vilken bergådalbana det är att vara gravid efter missfall!

Håller tummarna för dej att dem hittar ett tickande hjärta!

Jag vet hur det känns! Jag var ett nervvrak de första veckorna och hade massa magiska tankar hur jag skulle leva för att inte få missfall.... Men med facit i hand så hade jag dagar i början då alla symtom var borta för att en dag plötsligt vara tillbaka. Mina symtom kom igång ordentligt först efter några veckor.
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-07-03 10:50:54 följande:

Vita/ofärgade flytningar som inte luktar illa är helt normalt och kan vara tecken på graviditet. Fortsätter du med Lutinus sade du? Jag har slutat med allting, trappade ner Prednisolonet under midsommarhelgen och tar nu ingenting (vilket är lite läskigt men Falun tyckte det räckte). Har nu på morgonen tagit nytt blodprov och får veta mitt hcg i eftermiddag, sjukt nervöst.

Håller tummarna för stigande HCG!
  • minaimaginärabarn
    ph8205 skrev 2017-07-03 15:52:27 följande:

Hej!

Hoppar in här jag med

Jag är v.19 (v.18+3) med tvillingar efter vår 3:dje omgång IVF

De satte tillbaka 2st 8celliga embryon för att öka våra chanser och i v.7+6 när vi gjorde ett VUL så fick vi reda på att båda hade fäst <3 Så nu äntligen blir vi fler i familjen, vi har en 5år igen dotter sen tidigare.

Välkommen hit! Spännande med tvillingar! Har ni gjort VUL ännu?
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-07-03 21:05:42 följande:

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ g. Har suttit som på nålar hela dagen..

Irriterande! Jag mailar dem varje gång och bifogar foto av min legitimation och ber dem maila resultaten utan att läkare kollar på dem. Då kan man få resultaten samma dag. Annars brukar hormonproverna ta lite längre tid och även avvikande resultat. Håller tummarna för dig.
  • minaimaginärabarn

Vad härlig läsning!

shrigley skrev 2017-07-04 10:20:01 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

shrigley skrev 2017-07-04 11:52:46 följande:

Inte så sent, jag är i v6+5 idag (dvs v 7) och det är knappt man ser något, åtminstone inte med stor säkerhet. Jag såg själv inget tickande hjärta men låg också snett o en bit ifrån skärmen, min sambo tyckte han såg mer och gyn var ju övertygad. Så det får räcka. Men måste tillbaks igen nästa vecka. Blir ju spännande men nu måste jag försöka slappna av o njuta lite i stunden även om det är svårt.

Härlig läsning, grattis till både stigande HCG och tickande hjärta. Hjärtat börjar ju precis ticka i de dagar du är i så det är inte lätt att se och det andra embryots hjärta kan mycket väl ticka vid nästa kontroll.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017