• Popetot

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Cakh skrev 2017-07-12 21:20:04 följande:

Var på RUL igår och allt såg bra ut.

Så skönt att veta och nu kan jag äntligen börja slappna av och njuta av graviditeten.

Vi fick reda på att det är en liten tjej vi väntar på <3

Härligt! Kul med en liten flicka. Då får ni spåna lite på namn :)
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 09:37:01 följande:

Nytt VUL idag (9+0)...!

:D 2 stycken?
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 10:07:39 följande:

Japp! I chock. Är i v 9 (8+0), skrev fel.

Hehe, minns väl den chocken. Pratade knappt på flera timmar. Min man visste inte hur han skulle hantera sin pratkvarn som helt plötsligt bara var tyst. Men tacksamt med ivf att man har tidigt vul. Tänk dom som inte får veta förän på rul. Vi har lite mer tid att vänja oss. Bedömdes skiljeväggen som tjock? Du satte väl in två ägg?
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 11:37:19 följande:

Ja, min sambo är helt tyst. Finns ju redan två barn på halvtid (inte mina, hans) så helt plötsligt kan vi bli en väldans stor familj...???? ja herregud, skönt att se detta nu. Jag som kämpat o kämpat för EN o bara fått MF.

Ja, vi satte in två st: ett fyr- och ett 8-celligt, de ser ganska jämstora ut idag. Intressant att det tredje befruktade ägget också gick att långtidsodla o stoppa frysen, det har vi inte heller kunnat tidigare. Undrar om det är Faluns immunologiska behandling som hjälpt oss här! Skiljeväggen vet jag inget om, de ligger i varsin fostersäck.

Detta blir våra första barn och storleken så familjen fördubblas :) Våra embryon var också olika utvecklade men första vul och ul var de ganska jämnstora. På rul såg vi att pojken inte växt lika fort men då vi kan veta med säkerhet att de är tvåäggs (olika kön) så är de inte så oroliga. På tisdag ska vi på tul. Se om han börjat växa ikapp.

Olika hinnsäckar kan fortfarande vara enäggs men tjock skiljevägg kan indikera tvåäggs.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 15:35:58 följande:

Pop, är dina glin efter ivf? Hur snart kunde ni se kön?

Ja, vi satte in 2. Fick frågan om vi ville veta på rul. Eftersom det är två ville hon kolla för att eventuellt kunna skilja dem åt med hjälp av kön. Gjorde rul v19.
  • Popetot
    monn skrev 2017-07-16 08:42:21 följande:

Hej! Vi plussade på IVF-1 i början av maj, hade insättning med 1st 3-dagars 27/4. Har tidigare gjort 3 inseminationer med 1 tidigt missfall och en spontangraviditet med MA i v 10. Är i v15 nu, har gjort KUBtest med bra resultat och börjar så sakta tro på det. Vi gick på RMC i Malmö, någon som gått där också? :)

Grattis till graviditeten! Vi har också gått på rmc. Tog sig på tredje ivf:en. Vi väntar tvillingar och går in i v 25 i morgon. Aldrig varit gravid innan.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-16 09:27:26 följande:

Pop, hur resonerade/gjorde ni med fosterdiagnostik? Svårt tema tycker jag, särskilt vid tvillinggraviditet. Känner mig vilsen.

I skåne erbjuds man kub först när kvinnan är 33 och jag är 32. Vi behövde inte prata om det särskilt länge innan vi var överens om att låta bli. För tänk om vi har risk på en. Då skulle vi riskera båda om man går vidare till fvp? Men har hört talas om nipt. Vet inte mycket om det men det ska väl vara mindre risk och säkrare resultat? Vi är tillfreds med beslutet. Finns inga rätt eller fel. Hur går era tankar?
  • Popetot
    monn skrev 2017-07-16 17:09:33 följande:

Grattis! Så härligt!

Satte de in två embryon eller ett som delade sig?:)

Tack! Vi är så glada. De satte in 2 embryon. 1 var topp och ett hade inte utvecklats lika mycket. Båda stanna :) Igår var vi hos bm och lyssnade på hjärtslag igen och idag blir det tul. Mycket ul med tvillingar.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-16 18:04:40 följande:

Mår f ö ganska kasst. Illamåendet är där ganska konstant men värst på em o kvällen. Är i v 8+3 (9) och hoppas det är så länge till innan de släpper. Sägs ju att dt blir värre när man väntar tvillingar. Magen är också väldigt stor/uppblåst, går knappt att dölja. Äter också extra mycket, tycker jag är hungrig jämt. Första frukosten brukar bli vid 04-05 på morgonen, sen igen vid 08-09, och så fortsätter det hela dan. Helt sjukt. ????

Jag har inte så mycket tips. Jag har mått ganska bra men v 7-14 ca var kämpiga med trötthet och illamående. Använde seabands mot illamåendet. Hunger har inte drabbat mig direkt men såklart ätit extra för att lindra illamående. Uppblåst är vanligt i de veckorna du är. Det lägger sig nog och sen längtar man som tusan efter den "riktiga" magen :) Jag hoppas det snart kommer kännas enklare för dig!
  • Popetot
    Tino skrev 2017-07-25 16:17:25 följande:

Hittade denna tråden. Har skrivit i vanliga tråden för de med bf i januari 2018. Vi gjorde ivf 1 i början av året och lyckades på första frysförsöket i april. Vi är så lyckligt lottade som lyckades så snabbt. Är 31 år och bor i en liten stad i svealand. Vill inte skriva öppet var vi bor på öppet forum. Vi har försökt aktivt i 2,5 år och dessförinnan många år lite halvdant. Är nu i v 17 och har rul om ca 3 veckor. Som jag skrivit i andra tråden så trodde jag att jag skulle sväva på rosa moln bara jag blev gravid. Men jag är bara orolig och har så svårt att relatera till att det växer ett foster i min mage. Jag tänker att jag måste komma över ofrivilla barnlösheten och njuta av det som händer. Men har svårt för det. Hur gör ni? Vi pratat med magen varje dag och har köpt lite småsaker till bebisen men det känns som jag gör något olagligt när vi kollar på barnsaker. Tänkte prata med bm om det nästa gång jag ska dit men känns som att mitt mvc inte har så bra koll på ofrivillig barnlöshet.

Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden men håller tummarna för oss alla!

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Minaimaginärabarn 38 år, Stockholm BF 9/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11

Ph8205 35år, Karlskoga. Bf 30/11 Tvillingar

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

Tino, 31 år, bf 6/1

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

Välkommen hit och grattis till graviditeten! Det har diskuterats lite tidigare i tråden om rädslan att jinxa. Jag tror det är ganska vanligt med känslorna du har. Jag har också svårt att titta på saker men tror att jag tog ett stort steg häromdagen när jag köpte snuttefiltar till våra små. Har beställt en barnvagn men inte hämtat ut. Vi är i v 26 så kan inte lova dig att det blir lättare :) Men efter rul blev jag lite lugnare. Då kollade de alla organ så vi kände oss lugnare efter det. Hoppas det känns enklare snart!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017