• andromedae

IVF falun, någon mera?

Anonym (Anna80) skrev 2017-09-13 14:55:52 följande:

Hej,
    är det någon av er i denna tråd som får immunnedsättande behandling i Falun? Dropp el kortisonbehandling?

Fick intralipid vid insättning. Har normala nk-celler men då jag har en autoimmun tarmsjukdom tror läkaren ändå att det är anledningen till våra missfall och uteblivna graviditet.
    Har för mig de sa intralipid vid positivt graviditetstest och sen vid första VUL.
  • andromedae

Hoppar in i tråden.
    Försökt få barn sen januari -15. Första året fick vi ett MA (upptäcktes v.12) samt ett MF i v.10, sen dess inget plus på stickan alls. Gjorde första återföringen, 5-dagars FET i augusti, fick kemisk graviditet. Gjorde ny återföring av 5-dagars för snart 13 dagar sen. Officiell testdag imorgon. Fått positivt test, men har väldigt ont ibland så är rejält orolig för MF.

• andromedae
    shrigley skrev 2017-10-02 09:04:28 följande:

Hej, hoppar in här igen, har inte varit så aktiv på sistone. Är nu i v 20 med tvillingar efter ivf i Falun. Vill bara tipsa om att köra på IL-droppet och immunsänkande tabletter om ni har minsta förhöjda värde på Nk-celler. Det hae jag och jag vill tro att det var Faluns unika behandling som gjort att jag nu, äntligen, vid 42 års ålder, blivit gravid :) Har nu redan stor mage o är sjukskriven pga buksmärtor o sammandragningar, inte så härligt kanske men så värt det hoppas jag. Lycka till! :)

Vad har du fått för immunsänkande tabletter? Kortison?

Jag står i och för sig redan på immunsänkande tabletter dagligen pga min tarmsjukdom, så kanske därför jag bara får IL.
    Vad härligt att läsa att det går bra för dig, ger lite hopp.

• andromedae
    shrigley skrev 2017-10-02 09:04:28 följande:

Hej, hoppar in här igen, har inte varit så aktiv på sistone. Är nu i v 20 med tvillingar efter ivf i Falun. Vill bara tipsa om att köra på IL-droppet och immunsänkande tabletter om ni har minsta förhöjda värde på Nk-celler. Det hae jag och jag vill tro att det var Faluns unika behandling som gjort att jag nu, äntligen, vid 42 års ålder, blivit gravid :) Har nu redan stor mage o är sjukskriven pga buksmärtor o sammandragningar, inte så härligt kanske men så värt det hoppas jag. Lycka till! :)

Hur ofta fick du IL förresten?
  • andromedae
    Lillflickan skrev 2017-10-20 07:39:59 följande:

Inget mirakel den här månaden. Blir att åka tillbaka till Falun.

Håller tummarna för er lilla i frysen.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Lillflickan skrev 2017-10-20 21:35:28 följande:

Hur går det för dig andromedae?

Än så länge går det bra, tror jag. VUL för en vecka sen i 7+1 och såg då ett hjärta picka, fast jag var säker på att det inte skulle göra det. Med min oro pga historik så ska vi på nytt VUL i 9+1, dvs om precis en vecka. Hoppas det ska se bra ut då med och att jag då ska kunna slappna av lite.

Hur går det för dig, gör ni helt ny omgång med äggplock?
  • andromedae
    Lillflickan skrev 2017-10-25 08:46:05 följande:

Första ägglossningstestet avklarat

All denna testan och väntan, är det inte det ena så är det det andra.
  • andromedae
    Lillflickan skrev 2017-10-31 07:00:57 följande:

Glad gubbe på ägglossningstestet idag! Snart dags att åka till Falun igen.

Andromedae, när var det VUL igen för dig?

Igår. Liten hade vuxit som den skulle, hjärtljuden var starka och fina. Min oro vill dock inte släppa. Jag är så rädd att det ska bli missfall igen. Varför kommer det gå den här gången liksom?

Jag försöker dock intala mig själv varje dag att jag faktiskt är gravid och väntar barn.

• andromedae

12+2 idag, gjorde KUB i fredags och allt såg bra ut. Jag kan dock inte sluta oroa mig. Är så himla rädd att förlora det här barnet med, för mig är det redan mitt barn. Jättejobbigt. Det går bra när jag har nåt att göra, så fort jag tex lägger mig för natten kommer tankarna.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?