IVF falun, någon mera?
Håller tummarna för dig!
Hej alla! Tänkte bara uppdatera.. Efter vårt misslyckade ET i september blev jag sjukskriven till början på januari.. Orkade då med ett fet som mot alla odds (tunn slemhinna på 7 mm) och usel motivation från mig lyckades! Går in i vecka 7 imorgon men vågar inte riktigt vara glad än.. ambivalent!
Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.
Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!
en liten fundering. Ni som har karlar, hur har dem reagerat på hela IVF grejen? Min sambo är lite svårläst och även om han är med på noterna så får han den där funderar ?rynkan? mellan ögonen och jag känner ibland att det är mitt fel att vi måste gå den här vägen, hans grejer fungerar ju. :/
en liten fundering. Ni som har karlar, hur har dem reagerat på hela IVF grejen? Min sambo är lite svårläst och även om han är med på noterna så får han den där funderar ?rynkan? mellan ögonen och jag känner ibland att det är mitt fel att vi måste gå den här vägen, hans grejer fungerar ju. :/
Imorse blev ältestet positivt, så på onsdag är det dags :)
Nu tror jag verkligen på att jag är gravid efter detta positiva clearblue. Det kan verkligen skilja mycket från test till test ser jag. Testdagen är i morgon och jag hoppas innerligt den lille vill stanna hos oss.
Men jag har väldigt molvärk, har haft det till och från sen återförandet men igår eftermiddag molade det på rejält och lika så ikväll. Jag har svårt att gå fort då blir det lite som kramper i nedre delen. Är det normalt? Är rädd för någon infektion eller ett MF
Grattis!
Jag trodde mensen var på g trots positivt test, det kändes likadant och jag fick tom ta alvedon mot smärtan, framförallt dagen då mensen egentligen skulle ha kommit. Helt normalt sa sköterskan i falun när vi pratade om det.
Jag vill önska er alla lycka till i drömmen om ett barn.
Min IVF-resa avbröts abrupt i maj då det visade sig att de polyper jag hade i livmodern var elakartad cancer. Den 26/6 opererade jag bort livmoder, äggstockar och äggledare.
Planen var att återföra embryot som finns på kliniken innan midsommar.
Det är helt sjukt allt och jag mår verkligen inte bra. Operationen gick bra. Och jag kommer inte kunna få egna barn. Otroligt jobbig process att gå igenom och lever nog än i förnekelse. Det jag nu är glad över att röntgen inte visst någon spridning.
Nu fokus på mig och att jag ska må bra.
Ta hand om er och sluta inte kämpa!