• eelinh

IVF falun, någon mera?

Idag fick jag tillbaka en fin liten blastocyst, 1 i frysen och 2 som odlar vidare :)

Det gick bra idag, men ikväll har jag fått väldigt ont i äggstockarna och magen är väldigt svälld. Hon sa inget om någon överstimulering men att blåsorna fyllt sig igen. Hur ont gör en överstimulering?

• eelinh
    andromedae skrev 2018-01-16 23:54:46 följande:

Väldigt olika har jag förstått. Jag blev överstimulerad, hade rejält ont samma dag som äggplocket var, dagen efter räckte det med en alvedon och resten av veckan (gjorde plock en måndag) behövde jag inget mer smärtstillande. Däremot så blev magen spänd och öm vid ansträngning, även lättare sådan (som att röra sig på jobbet).

Om det inte går över i natt skulle jag ringa kliniken igen imorgon. 

Ja det konstiga är att jag gjorde äggplock i torsdag, men mått väldigt bra efter det. Igår började jag känna lite men först ikväll eller egentligen efter jag varit där och fått tillbaka min blastocyst som det började göra ont. Nu gör det så pass ont att jag nästan inte kan kissa. Hade jag varit så överstimulerad borde det väl ha gjort ont redan efter äggplocket? Inte 6 dagar efter?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-17 07:31:15 följande:

Min överstimulerade har tagit några dagar på sig att komma alla gånger. Det beror nog på hur allvarlig den är. Jag har blivit rejält uppsvullen, men värst har det blivit när jag blivit gravid. Första graviditettecknet för mig...

Kan vara bra att kolla upp om det är jobbigt. Jag hade några liter vatten i magen och lite i lungorna så det var svårt att röra sig och andas. Gjorde ont att röra sig. Fick blodförtunnande.

Okej, bör jag ringa kliniken redan idag eller kan jag vänta å se? Det känns lite bättre efter natten. Det lär väl inte vara ett gravtecken redan va, den flyttade ju in igår? :p
  • eelinh

Nu har det gått några dagar sedan vi fick tillbaka vår blastocyst. Allt min smärta i magen har gått tillbaka. Det enda jag har är otroligt ömma och svullna bröst, men det lär ju vara en biverkning på lutinus?

Finns det någon som mått ?normalt? och ändå plussat? Jag vill hoppas, men jag är så rädd!

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 14:46:42 följande:

Eelinh, jag tror det är helt normalt att inte känna något. Om det bara var lite överstimulering lägger det sig ganska snabbt. I alla fall så mycket att man inte märker av den speciellt. Spända bröst kan säkert vara lutinus, eller att du börjar känna av graviditet. Hoppas på det senaste :)

När förväntar ui mens och när har du testdag? Tyvärr bara att vänta och se. Det värsta i hela processen - all väntan.

Ja men precis, jag antar att det är vanligt att man inte känner nått. Det är väl bara inse att det bara är att vänta.

Vi har testdag den 29/1 och bim typ den 26-28 så man lär väl förvänta sig en mens innan testdagen förstår jag.

Usch jag hatar det här ????
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 19:17:36 följande:

Tyvärr är det inget annat att göra.

Själv blir jag galen av att vänta på KUB om drygt tre veckor. Tänk om det visar att det gått dåligt :(

Usch jag förstår det!

Vilken vecka är du i nu?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 21:59:22 följande:

V11, det går så sjukt långsamt.

Jag hade varit i v 37 om jag inte fått missfall. Bara en vecka kvar som mest, men hade troligtvis redan fått mitt barn.

Usch fy, det måste vara en hemsk känsla. :(

Jag är typ rädd för att få ett pluss för jag är så rädd att rädslan för att förlora det lilla fröet ska bli för påtagligt och jobbigt. Jag mår verkligen inte bra psykisk och är så rädd att bryta ihop totalt.
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 23:12:05 följande:

Så tänkte jag inte förra missfallet jag hade. Det här var tuffare, senare. Jag var så lycklig, och lite chockad, att det gick så lätt i våras. Chockad att det gick nu igen. Hade nästan gett upp. Men nu börjar jag få upp hoppet igen och är livrädd.

Jobbigt med flera missfall andromedae. Jag hade tur att få sonen så snart efter missfallet förra gången. Hoppas på samma tur igen.

Eelinh, jag hoppas det går bra för dig. Det är ju ändå vanligare att det går bra än att få missfall om man plussar. Det är svårt att inte bli påverkad psykiskt av den här processen.

Ledsen att min oro spiller över på er.

Ja man måste försöka tänka så, att det faktiskt oftas går bra! Så lätt att demonerna tar över.

Du spiller ingen oro på oss, det är ju just det som den här gruppen är till för, att man ska kunna få ur sig både det positiva och det negativa :) jag hoppas så det går bra för er, man bör inte få gå igenom ett missfall när man går igenom detta, som att inte den är processen skulle vara nog liksom?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 23:55:19 följande:

Verkligen.

Imorse var typ all värk i mina bröst borta, den brukar försvinna och sen kommer typ mensen inom någon dag. Så det är kört va? Jag gjorde återföringen i tisdags, räknar man att man ruvar från den dagen men får tillbaka ägget? Eller dagen efter?
  • eelinh

Rd 8 och lite ljus rosa flytning i trosskyddet och på pappret. Då är det kört va? :(

Svar på tråden IVF falun, någon mera?