• eelinh

IVF falun, någon mera?

Jag har nog blivit lite skadad av att vårt försök inte lyckades. Vi är ju bara på första men ändå känns det hemskt. Är chanserna mycket mindre vid ett FET i ostimulerad cykel? Jag har redan googlat sönder och försökt läst allt på familjeliv. Men jag tänker att det kanske är någon här inne som lyckats på ett FET som kan få mig att tänka lite positivt?

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-30 17:42:16 följande:

Jag blev gravid innan sommaren på FET. Tyvärr missfall senare men det har ju inte med FET att göra.

Jag tyckte första försöket var jobbigt när det inte fungerade. IVF ska ju gå tycker man. Men det kan ta lite tid det också. Ge inte upp hoppet än. Nästa gång hoppas vi på!

Tack för att du är så fin och peppar! Jag antar att försöka försöket är det jobbigast om det inte lyckas, det är ju så hög spänning i kroppen och när den släpper så gör det så ont. Jag hoppas FET är vårt sätt att bli gravida på. Och att iaf ett av våra två frysta klarar upptining. Fan att detta ska vara så himla svårt. :(
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-30 17:54:05 följande:

Ja, hade varit mycket enklare och trevligare att bli gravid på det vanliga sättet.

Hur länge har ni försökt Eelinh?

Vi har försökt i 2,5 år. De har inte hittat något fel på oss, så det får mig att undra varför vi skulle lyckas med ivf liksom. Mina hjärnspöken är så otroligt dumma!
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-30 21:45:27 följande:

Vi hade också försökt 2,5 år när vi gjorde första försöket. Ingen förklaring för oss heller. Förstår att det är tufft. Men chanserna är inte över.

Nej precis, det är tur att det finns hjälp att få. Hur lång tid tog det innan ni lyckades?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-30 21:58:12 följande:

Det tog ett tag. Hoppas det går fortare för er. Det är stor sanorlikhet för det.

Okej, då får jag också hoppas det. Jag vill tro de kan lösa vårt problem här i Falun. Nu har jag ju aldrig pratat med någon annan klinik då vi bor i Falun, men jag tror verkligen de är en av de bästa :) de hade tydligen öppet både lördagar och söndagar för återföring också, så man skulle inte oroa sig för det :)
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-02 21:39:53 följande:

Tyvärr blev bara två befruktade och de ville därför göra överföringen redan på dag tre, alltså igår. Nu ruvar jag och hoppas på att det går vägen :)

Lycka till :)
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-02 23:31:34 följande:

Tack! Tog semester idag så jag har inte gjort annat än att ta det lugnt. Lite typiskt när det kom så mycket snö i natt, men det fick älsklingen ta hand om när han kom hem. Nån fördel ska man väl ha :P

Helt rätt :) bor ni i Falun?
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-05 22:43:55 följande:

Nej, men det är vår närmaste klinik så vi går där ändå. Bor på en mindre ort cirka 10 mil därifrån :) Ni då?

Okej :) skönt att ha hyfsat nära. Vi har turen att ha kliniken 10 minuter bort, det är lyxigt :)
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-06 08:42:17 följande:

Det är verkligen lyxigt :) Lite meckigt är det när vi behöver ta ledigt för att åka de där milen, ibland bara för ett besök på 10 minuter. Men man får väl vara glad att det inte är längre ändå :)

Ja men precis, skönt också att allt kan skötas på kliniken och att inga andra enheter behöver vara inkopplad tycker jag. Igår var jag tex dit och tog ett blodprov för mitt TSH, skönt att slippa gå till en vårdcentral istället.

Hur går det för dig?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-02-06 09:56:06 följande:

Jag bor ca 3,5h bort. Sju timmar i bil är lite småjobbigt. Men det har ju varit värt det!

Ja det måste vara jobbigt, men förstår att set varit värt det :)
Svar på tråden IVF falun, någon mera?