• eelinh

IVF falun, någon mera?

andromedae skrev 2018-01-24 19:42:13 följande:

Behöver inte vara, kan vara. Tyvärr bara att vänta och se.

Tar du lutinus?

Aa 3 ggr om dagen. Har molvärk med, så känns som det är kört :(
  • eelinh

Det har börjat blöda lite mera ikväll, ungefär precis så som min mens brukar börja, lite grann första dagen för att sen komma igång rejält dagen efter.

Jag tänkte ta ett gravtest för att utesluta en graviditet imorgon. Om det blir negativt och jag fortfarande blöder, då antar jag att första försöket inte funkade?

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-25 19:43:43 följande:

Tråkigt eelinh, verkar ju som om det inte tog sig. Men tills mensen kommit ordentligt kan vi ju hoppas. En del kan ju blöda lite runt mens ändå.

Ja, det känns förjävligt. Jag har gråtit hela dagen. Förstår inte hur man ska orka med fler motgångar. Känns som jag har nått en gräns nu liksom. Iaf bokat tid hos en kurator på måndag, det känns bra.

Jag tänkte inte testa innan testdag men känns som det är menlöst att vänta nu så det får bli så imorgon.
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-25 20:28:04 följande:

Det är trist och jobbigt när det inte fungerar. Hoppas ändå på det lilla halmstråt att det har gått bra.

Kurator tror jag kan vara bra. Hoppas det hjälper dig med känslorna.

Tack! Jag hoppas det blir vår tur snart, jag är tacksam att vi har 2 i frysen.
  • eelinh

Idag blöder jag som mens, mensvärk och negativt gravtest. Måste man verkligen fortsätta med lutinus? Jag har testdag på måndag och det lär ju inte vara positivt liksom.

Är det normalt att börja blöda redan på rd 8 om man misslyckats? Jag har en cykel på ca 28-30 dagar. Ska man berätta det för kliniken?

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-26 17:31:56 följande:

Tråkigt eelinh.

Du hade väl insättning på dag 5? Då blir det ju två veckor så det känns som om det stämmer med cykellängden. Men kolla med kliniken om det känns konstigt.

Precis, så tänker jag med. Och då känns det ju konstigt att måsta fortsätta med lutinus. Man känner ju sin kropp rätt bra om det är mens eller bara en blödning. Men förstår att kliniken inte vågar säga att man kan sluta. Men är man dum om man gör det endå?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-26 18:17:25 följande:

Jag skulle ha fortsatt, men som du säger så skulle det kännas meningslöst. Så jag vet inte vad jag ska råda dig till.

Jag förstår, jag är också kluven. Tar ikväll så får vi se hur vi hör lördag och söndag :)
  • eelinh

Ni som gjort FET, vet ni om kliniken har öppet på helger eller måste ägglossningen ske en speciell dag i cykeln? Läst om många som fått ställa in pga av att ägglossningstestet visat positivt nån dag för sent och att det då isåfall blivit återföring på en helg och att kliniken har stängt. Vet någon hur det är i Falun? Gör man bara ägglossningstest om man gör i sin naturliga cykel?

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-27 16:29:18 följande:

Falun gör återföringar på lördagar. Jag har gjort det där två lördagar. Jag har gjort naturlig cykel och då bara kört ägglossningstest och ringt när det visat på ägglossning.

Vet inte om de vill att du väntar en mens emellan eller om du får köra direkt. Troligtvis vill de att du väntar. Du får ringa på måndag.

Okej, så då ska det egentligen inte spela någon roll vilken dag man får ägglossning utan att man alltid kan göra en återföring? Eller är det jätte viktigt på dagen så att man om man egentligen skulle gjort den på en söndag så är det bara att vänta en månad? Eller gör dom den då på lördag eller måndag?

Jag tänker också att man kanske måste vänta en månad, men hade varit skönt att få köra direkt. Vi får ringa på måndag helt enkelt.
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-27 16:41:36 följande:

Jag tror de kan skjuta det nån dag om det skulle råka bli att det skulle vara på en söndag. Men fråga kliniken för säkerhets skull.

Absolut, det ska jag göra :) skönt att ha er här inne, så man får ventilera sig lite när man inte direkt kan ringa kliniken :)
Svar på tråden IVF falun, någon mera?