• eelinh

IVF falun, någon mera?

Usch jag går och väntar på att få ett positivt ägglossniningstest, det bör ske i dagarna, för att kunna ringa kliniken och berätta att det är dags för återföring. Jag är på någotvis lugn denna månad men ändå nervös för hur man ska på psykiskt under ruvartiden. Jag har mått så mycket bättre under denna månad som varit så jag vill inte ner i det där mörka hålet igen :(

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-13 14:00:33 följande:

Eelinh, hoppas det är daga snart.

Det är svårt att inte bli påverkad av svängningarna mellan hopp och förtvivlan. Det kan vara skönt på sitt vis när man är i perioden emellan och slipper hoppas eller sänkas. Bra att du njuter av den. Hoppas bara det inte blir fler för dig.

Ja jag hoppas verkligen den hinner komma innan helgen. Jag har sen Äl och idag är jag på cd15 men sist var det positivt på cd 19. Så vi får väl se när den kommer, hoppas verkligen det kommer :/
  • eelinh
    andromedae skrev 2018-03-16 18:32:00 följande:

Gick det bra med insättningen?

Det är insättning på onsdag, så får hoppas en av vår blastocyst vill överleva upptining :)
  • eelinh
    andromedae skrev 2018-03-18 22:20:46 följande:

Nu ser jag att du skrivit det. 

Håller tummarna allt går vägen!

Tack! :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-24 09:46:20 följande:

Hur gick det Eelinh?

Det går bra, fick tillbaka en fin blastocyst i onsdags. Har en bra känsla i kroppen, men blir lite rädd av det, är rädd att bli ledsen om jag är för positivt. Men försöker att tänka att det aldrig är dåligt att vara positiv :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-24 17:34:43 följande:

Härligt att höra Eelinh! Jag hoppas din känsla stämmer. Aldrig fel att vara positiv. Man mår bättre då. Spelar ju ingen roll för utfallet ändå så bättre att vara glad om man kan!

Ja exakt, jag försök intala mig det. Sist var jag inställd redan från början att det inte blev något. Och nu tänker jag ändå vara positiv, för det kan ju faktiskt verkligen vara något!
  • eelinh

Fy vad långsamt ruvartiden går. Bara på ruvardag 4 idag och är så nervös inför veckan och bim :(

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-03-25 16:48:41 följande:

Ja, det är hopplöst vad långsamt tiden kan gå. Hoppas du kan distrahera dig med något så tiden går lite snabbare.

Själv känner jag det som om jag varit gravid i ett år. Vecka 20 i morgon. Tiden verkligen släpar sig fram. En dryg vecka till ultraljudet.

Jag har sovit mig igenom eftermiddagen både igår och idag, man blir tydligen trött av att ruva! 2 h igår och 2 h idag. Men skönt att kunna ta det lite lugnt :)

Oj, men vart skönt med ultraljud snart!! Jag håller alla tummar. Tror du inte att det går snabbare sen?
  • eelinh

Jag har sedan i fredags fått positiva gravtest. Har testat med RFSU röda test. Det är ett klart synbart streck, men inte lika starkt som kontrollstrecket. Ökat en aning men inte super markant. Bör jag vara orolig att det inte är lika starkt som kontrollstrecket på rd 11? Jag vågar inte riktigt vara så där super glad än. Sista testet får bli på tisdag då det är testdag, sen får tiden utvisa om vi får en bebis i december eller inte.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?