• Lillflickan

IVF falun, någon mera?

Glad gubbe på ägglossningstestet idag! Snart dags att åka till Falun igen.

Andromedae, när var det VUL igen för dig?

• Lillflickan

Andromedae, jag förstår dig. Jobbigt med historiken bakom och svårt att våga hoppas. Men den här gången måste vara din tur.

Eelinh, jag kan inget om sköldkörteln, men vet hur det är att försöka länge. Sonen tog fyra år att få till och har försökt mer eller mindre aktivt med syskon i tre år nu. Hoppas det går fortare för dig och att behandlingen hjälper.
    Det där med jul och sommarstängt är fruktansvärt frustrerande. Hoppas du hinner innan.

• Lillflickan

Sonen blev till på sjunde insättningen, fullförsök nr fyra. De sex första var på annat ställe så sonen blev till på första försöket i Falun. Blev gravid innan sommaren på första frysåterföringen men det blev missfall i v14. Nu på måndag är det dags att sätta in tredje och sista frusna. Hoppas på gravid på tre av tre i Falun. Känns inte helt troligt. Men skulle verkligen vilja slippa börja om från början igen.

• Lillflickan

Jag hann bara halvvägs till Falun. Klarade inte upptining. Nu är jag hemma igen och undrar vad jag ska ta mig till nu.

• Lillflickan

Har fått ordination på ny medicin så kan börja om om ca en vecka. Så surt att behöva börja om. Måste bara övertala mannen också. Får se om jag lyckas med det. Klarar inte av att ge upp. Kunde det inte bara gått bra när det blev plus så smidigt i våras... Jag ville så gärna ha en "tvilling" till sonen.

• Lillflickan

Härligt Andromedae! Härligt med KUB. Förstår oron, den är svår att släppa. Förstår det med att det är ditt barn, för man tänker ju så långt.
    Nu när du kommit så här lång är de första stegen avklarade, första gränserna övervunna. Riskerna minskar. Hoppas du snart kommer till att kunna slappna av lite.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?