Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Hemsk farmor

Har inte din fru gjort henne något alls? Är du säker på det?!

• Anonym (Hmmm)
    konrad3 skrev 2017-04-18 21:54:46 följande:

Klart hon har. Och tanten kan inte släppa det. Min fru har gång på gång varit utsatt för påhopp och varje gång kunna komma över det, mycket starkt gjort!

Vad menar du med "klart hon har"? Alltså har hon gjort något oförlåtligt som din mamma inte kan släppa??
  • Anonym (Hmmm)
    konrad3 skrev 2017-04-18 22:07:07 följande:

ja det verkar ju så då, om du frågar farmor. men är ens det ok? farmor har gjort betydligt värre saker om du vill att man ska jämföra. jag tycker att detta resonemang är fel ur mitt och familjens perspektiv, vilket ju är det jag måste förhålla mig till

Så har båda gjort fel. Sen att sitta och rada upp hur många ggr hon eller den gjort, vem gjort största felet osv kan man göra i evigheter utan att komma någon vart!

Ni kanske ser att frun din gjort ETT "litet" fel, medan mor din gjort flera fel och det "väger mer". Tänk såhär istället, det "lilla" felet som din fru gjort mot din mamma kanske varit så hemskt sårande att det inte går att bara skaka av sig. Vissa personer är känsligare än andra. Vissa är långsinta, andra inte. Ett litet fel i din värld kan vara väldigt stor i någon annans.
  • Anonym (Hmmm)
    konrad3 skrev 2017-04-18 22:19:44 följande:

jag förstår det du skriver och har så klart tänkt på det. tycker du att det rättfärdigar något? eller tycker du att det gör så att man kan så ut med mer? kan du förklara.

Nu vet jag inte vad din fru gjort eller din mamma och kan tyvärr inte yttra mig mer än vad jag redan gjort...

Men du bör inte ta någons parti i vilket fall! Det är din mor trots allt, inte ska du vända henne ryggen för att hon inte kommer överens med din fru.

Sen är det givetvis oundvikligt att inte komma emellan då det handlar om din partner och din mamma. Det du kan försöka göra är att ta ditt barn, hämta din mamma och fru, låt de sitta över en kopp kaffe tillsammans och PRATA! Bara de två och ingen mer.
Svar på tråden Hemsk farmor