Mitt hjärta vill inte göra abort
Jag vet inte vad jag ska göra.... Jag fick precis ett plus och jag har sedan innan tre barn mellan 1-6 år. Det var inte planerat utan rent "slarv". Min man har pratat om att sterilisera sig eftersom vi känner att vi inte vill ha fler barn. Men nu när jag såg plusset och vet att jag har någon som växer inom mig, som är vårt och som är/skulle bli ett syskon till mina barn så VILL jag inte göra abort. Jag vill inte ta bort det liv som ändå, av misstag, slump eller whatever har valt att börja växa i mig.
Men min man är lika säker på att han INTE vill ha fler barn. Det var vi ju egentligen båda överens om.
Det kommer påverka allt, jobb, boende, ekonomi, tid för varandra, tid till våra tre barn som vi redan har... Två av dem har fortfarande blöja och det tar så mycket kraft med tre småbarn. Allt är konstant kaos och man längtar till de mindre barnen blir lite äldre så att man kan börja få lite mer andrum.
Så varför skulle vi börja om igen med vaknätter, föräldraledighet, konstant trötthet och otillräcklighet? Logiskt sätt så är det helt galet. Vi har tillräckligt som det är nu.
Så jag fattar att jag måste avbryta. Jag förstår, jag vet att det blir bäst, men jag VILL inte! Jag vill låts detta barn få komma det också, jag vill veta vem det är, jag lära känna personen, jag vill vara gravid, se magen växa, höra hjärtljud, känna sparkar, amma... Jag vill ha många barn, en stor familj, jag vill inte avbryta. Jag skulle alltid undra.
Men det där är nog bara hormonerna som talar... Det är helt irrationellt. Det går inte. Vi kan inte ha fyra barn. Jag är galen. Jag vet inte... Jag bara måste fixa det här oavsett vad jag KÄNNER. För mina känslor är inte logiska.
Kommer vår relation överleva det här? Kommer jag bli okej igen? Kan man landa i beslutet och känna att man gjort rätt även om det känns fel???