Inlägg från: Anonym (Du bestämmer.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du bestämmer.)

Mitt hjärta vill inte göra abort

Det kommer påverka allt, jobb, boende, ekonomi, tid för varandra, tid till våra tre barn som vi redan har... Två av dem har fortfarande blöja och det tar så mycket kraft med tre småbarn. Allt är konstant kaos och man längtar till de mindre barnen blir lite äldre så att man kan börja få lite mer andrum."

Man känner som man känner, och bara du kan bestämma .

Jag tycker att du ska gå och prata med någon, för att få råd och stöd.

Att ta emot ett nytt barn i en familj och hem där det redan råder konstant kaos, gör att jag undrar vad det kan få för konsekvenser för er alla i familjen. Kommer ni att orka med den påfrestningen, när det redan är så jobbigt?

• Anonym (Du bestämmer.)

Efter att ha läst ditt inlägg, måste jag fråga om du över huvud taget läst hur Ts beskriver sin redan hårt ansträngda familjesituation?

"Men min man är lika säker på att han INTE vill ha fler barn. Det var vi ju egentligen båda överens om.

Det kommer påverka allt, jobb, boende, ekonomi, tid för varandra, tid till våra tre barn som vi redan har... Två av dem har fortfarande blöja och det tar så mycket kraft med tre småbarn. Allt är konstant kaos och man längtar till de mindre barnen blir lite äldre så att man kan börja få lite mer andrum."

• Anonym (Du bestämmer.)
    twistorz skrev 2017-05-23 15:29:10 följande:
    Nej då, dina tankar är helt rimliga. Riskera inte att ta ett beslut som du kan behöva känna ånger för under resten av ditt liv. Det är det absolut inte värt. Din magkänsla att det är ett nytt liv som växer i dig är rimlig och stämmer väl överrens med vetenskapen som säger att det redan är en människa alltsedan befruktningen. Att föda ett barn låter som något mer osannolikt att ångra - troligen överväger lyckan framför eventuella problem det kan innebära. Man kan också se över möjligheten med adoption. 
    Jag vände mig till dig med mitt inlägg ovan.
  • Anonym (Du bestämmer.)
    twistorz skrev 2017-05-23 22:29:24 följande:
    Du i din tur verkar inte ha läst igenom mitt inlägg ordentligt. Just av anledningarna du framhäver föreslog jag adoption, något som skulle vara mycket bättre lösning eftersom TS inte känner för att behöva genomgå någon abort. Dessutom är hon redan mamma, hon bär på ett barn som redan lever. Det är egentligen redan försent, och nu för tiden löser man det genom att döda det barn som redan existerar. Det blir inget "fritt val" när man inte får praktiska möjligheter att behålla ett barn som blir till, eller hur? Ingenting kan rättfärdiga det avsiktliga dödandet av en oskyldig människa. 
    " Ingenting kan rättfärdiga det avsiktliga dödandet av en oskyldig människa."

Den åsikten är din, och den har du naturligtvis rätt att ha. Jag har en annan.
Svar på tråden Mitt hjärta vill inte göra abort