• Madeleinek14

Tunnslemmhinna dag 12

Vi ska göra en frysåterföring och jag har ätit medicin för att få ägglossning, var på kontroll på dag 12 eller om det var dag 11. Min slemmhinna var då bara 4mm. Nu är jag jätte orolig att vi gör återföringen i onödan. Någon mer som haft tunnslemmhinna men den har växt till sig lite?

Om jag har tur kasnke de kollar de på kliniken innan de sätter in? Aldrig gjort återföring tidigare och jag minns inte hur det var sist vi gjorde IVf var 2013 sista gången..

• Svar på tråden Tunnslemmhinna dag 12
  • litetfröimagen

Hej! Jag var på ultraljudskontroll i onsdags på dag 11i cykeln, enligt gynekologen så skulle jag inte ägglossa på dag 15 som jag hade räknat med då slemhinnan var tunn och folliklarna var små. Men jag fick ägglossning i lördags som jag hade förväntat mig och idag så extra kollen var slemhinnan tjock. Så det kan gå fort. Ska göra återföring på fredag med en blastocyst.

Fick du ett barn vid er förra ivf? Den ni gjorde 2013.

Vi har gjort ett försök, men det tog sig inte, har två till frysen och nu tar vi det ena.

• Madeleinek14

Åhh gud va skönt att höra! Jätte orolig över detta. Att vi kastar 12000 i sjön pga av tunn slemhinna! ???? skönt med extra kontroll! Får inte jag! ???? Suck!

Ja en dotter på snart 3 år. Hon blev till på tredje ivf:en. Och vi har tre i frysen, så ett av de vi ska använda nu bara ägglossningen kommer. Vilket jag tror blir i morgon eller på onsdag! ????

• litetfröimagen

Men dom borde ju kolla det dagen för återföringen, om den är tunn sätter dom nog inte in den. men jag tror att medicinen gör den tjock, så du behöver nog inte oroa dig. 12000 är mycket pengar, man vill ju ha största möjliga chans då liksom.

Vi har ett barn på 4,5 år som blev till på naturlig väg. Men denna gången har det inte gått. Jag har endometrios, och det har satt stopp för ett till barn. Vi köpte ett paket med tre försök, så bytte vi ett komplett försök mot två frysåterföringar.

• Madeleinek14

Tydligen gör de ingem kontroll. Men ska höra om de kan kolla vid själva återföringen... ???????????? Ja precis..

Aha okej. Ja de kan ställa till det endel. Tyvärr! Jag har PCO.. Ställer också till det.. suck..

Svar på tråden Tunnslemmhinna dag 12