• Ess

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Anonym (Mella) skrev 2017-05-20 14:22:27 följande:

Man kan självklart inte tvinga den man älskar att bli förälder men jag anser även att man inte kan tvinga sitt livs kärlek att vara barnlös heller. Vill du skaffa barn på egen hand så tycker jag inte att din sambo har rätt att hindra dig. Han vill själv ha det barn som han har men han unnar inte dig samma sak. Du ska ställa upp för honom att han ska få ha sitt barn i erat hem men han vill inte göra samma ansträngning tillbaka.

Om jag hade varit du hade jag skaffat barn ändå och sen kommer det visa sig om min älskade verkligen älskar mig också. Kanske blir det så att du måste lämna honom och inse att han trots allt tyvärr inte var rätt man för dig.

Håller med dig, skulle dragit vidare med adoptionen. Hade aldrig nöjt mig att leka familj med hans unge.
  • Ess
    Less is more skrev 2017-05-21 09:25:58 följande:

Om du vill adoptera skulle jag råda dig att flytta ifrån honom när det är dags. Då skulle ni kanske kunna ha ett särboförhållande.

Han vill inte bli pappa. Det går inte heller att bara bo ihop med mindre barn utan att bli delaktig och involverad.

Visst går det, det gäller bara att diskutera vilken roll man ska ha till varandras barn. Han kan ju inte förvänta sig hjälp med sitt barn om han inte ger samma tillbaks.
  • Ess
    Anonym (S) skrev 2017-05-21 09:30:04 följande:

Varför måste dina personliga åsikter om bonusbarn ALLTID få ta plats i alla trådar? Tror alla fattat nu att du inte är glad över dina bonusbarn. Ts däremot har inte skrivit något om att hon skulle förakta sin roll som bonusmamma. Alla gör inte det vet du. Skärp dig.

Öhhh, därför att tråden handlar om att ts ska nöja sig med sitt sk "bonusbarn", varför ska hon det?

Hur kommer hon att se på mannen och hans unge om några år om hon ger upp vad hon vill ha, för hans skull?

Hur många skulle egentligen ge upp egna barn bara för att partnern redan har, skulle du själv det?
  • Ess
    Anonym (S) skrev 2017-05-21 10:33:07 följande:

Nej du ess. Det är DU som ständigt ska komma med "sk bonusbarn". Ja, vi vet, som sagt att du inte är en lycklig bonusmamma. Det kan man rätt lätt se om man läser dina inlägg från flera år tillbaka. Beklagar att du av någon anledning stannat kvar i ett liv du inte vill ha egentligen. Förstår att man blir bitter av det. Men du får gärna sluta sprida din fruktansvärt negativa energi på detta forum.

Det var ett jävla hackande från dig. SKULLE DU SJÄLV VALT BORT EGNA BARN?

Hoppas du kan läsa stora bokstäver.......
  • Ess
    Guden Tor skrev 2017-05-21 13:54:29 följande:

Är ts vuxen? I såna fall bör hon fatta att göra slut med mannen och gå vidare om barn är så jädra viktigt. Just nu beter du dig som en omogen 12 åring som skyller ifrån sig på andra.

Jag hade inte stannat med den mannen ens fem minuter till, eftersom du drar upp mig.

Ts kan ansöka om ensam adoption, eller varför inte att få satt in ett befruktat ägg om det hade funkat. Hennes val har mannen inte med att göra.
  • Ess
    Guden Tor skrev 2017-05-21 13:53:39 följande:

Om ts inte "nöjer sig med att leka familj med hans unge" så bör hon inte vara tillsammans med en man som har barn. Hennes negativa energi påverkar då hans dotter som är oskyldig. Ts och denna sambo bör genast göra slut så att han inte blir pressad längre. Och jag hoppas verkligen för sambons barns skull att ts inte har samma syn på bonusbarn som du har.

Man blir ingen familj för att en person har barn sen innan. Varför skulle någon vilja va tillsammans med en person som bara vill leka fejk familj med sitt barn sen innan?
  • Ess
    Anonym (S) skrev 2017-05-21 15:20:34 följande:

Nej aldrig. Men jag skulle heller aldrig bli tillsammans med en man vars barn jag ser som SKIT!

Nä men då så!

Man behöver inte stå och glo ner eller rota i toan bara för att den står där. Mao ungar sen innan ligger helt på förälderns ansvar, man behöver inte befatta sig speciellt mycket med dem om man inte vill.
  • Ess
    Guden Tor skrev 2017-05-21 16:16:02 följande:

Jag har inte sagt att hennes val har med mannen att göra. Om du fattar att respektera hennes val så bör du även fatta att respektera hans val. Punkt.

Väljer ts att skaffa barn på egen hand så får han acceptera detta, speciellt med tanke på att ts gått med på att bo med hans barn vv.

Han har ju självklart rätt att göra slut, men det är dubbelmoral att förvänta sig att ts ska stå ut med hans unge, men inte han med hennes.
  • Ess
    Less is more skrev 2017-05-21 15:17:04 följande:

Sådär kan ju bara en person svara som inte har egna barn själv, är väldigt ung eller helt insiktslös. På pappret kan allt fungera. Jag är helt övertygad om arr det INTE skulle fungera särskilt bra. Han vill inte bli pappa igen - förmodligen inte bonuspappa heller under samma tak.

Man kan inte bo under samma tak utan arr kommunicera med varandra eller ta hand om vardagliga saker tillsammans som mat, tvätt, handling, städning, fjärrkontrollen till TVn etc. etc. etc. Man måste prata med varandra. Och man kan inte ignorera ett barn. De vuxnas gemensamma egentid under barnaåren är också begränsat. Det blir en dysfunktuonell familj för ett barn och någon som inte känner sig önskad och som lever på nåder, inte sedd.

Bättre då att bo på skilda håll så kan de vuxna träffas när de kan. Vilket inte kommer bli så ofta tyvärr, antar jag, eftersom hon blir endamstående om hon vill adoptera själv.

Så det borde luta åt att hon kanske ska göra slut ändå om hon inte vill leva livet utan barn. Då kanske hon kan träffa en ny man, som är mer barnsugen.

Jag har barn, maken har barn sen tidigare. Det går utmärkt att bo ihop utan att ta ett dugg ansvar för hans barn.

Separata ekonomier och sen tog han hand om både sina barn och hushållet när de var här.

Sen vem har sagt att man inte pratar alls med dem?

Det är en jäkla skillnad på att fråga hur dagen varit, jämfört med att ta hand om dem och laga deras mat osv.
  • Ess
    Anonym (Lilla Lina) skrev 2017-05-21 16:22:06 följande:

Det finns många som är tillsammans med personer som "vill leka fejk familj med sitt barn sen innan" som du har valt att kalla det. En av dem är min bonuspappa som jag har haft sen jag var 6 år. Han har inga egna barn och varför vet jag inte, men jag vet att jag alltid har varit som en dotter för honom. Fyfan ifall någon skulle ha dig som bonusmamma/bonuspappa med den inställningen som du har. Direkt otrevlig och stöter ut de som inte är dina riktiga barn. Euw.

Jag tycker inte om barn i allmänhet, så det är ju upp till föräldern vad den förväntar sig av en partner. Vill man leka familj så väljer man troligen inte en person som inte är med på noterna, annars får man liksomskylla sig själv.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte