Vet varken ut eller in! Hjälp!
Ska försöka skriva kortfattat!
Träffade en man hösten 2016, vi blev gravida nu i mars, han blev överlycklig! Jag blev väl också glad men osäkerheten kom smygande ganska omgående, vi är över 40 båda två och han närmar sig 50.. Varit mkt bråk och osämja mellan oss, jag har mått oerhört dåligt i flera veckor i graviditeten med illamående och humörsvängningar och har mest känt mig ensam, inte känt nån speciell samhörighet mellan oss. Vi kan inte prata med varann utan att bråka, varenda helg eller ledig dag så är vi osams!
Han är dominant och styrande i hemmet jag är mer mjuk i mitt sätt, allt ska vara perfekt skött av alla i familjen men han kan lämna efter sig överallt men då finns det alltid en ursäkt. Har vi en orsak till att vi glömt något så är det bara en dum ursäkt eller skitsnack! Han kan aldrig förstå varför utan det ska bli en stor grej utav allt vi missar. Både jag och mina äldre barn är helt slut av alla sysslor och diskussioner som är!
När han gör något så är det höjt till skyarna men gör vi något så är det minimalt värt oavsett vad. Han blir även väldigt personlig vid bråk och diskussioner och slår under bältet så att säga, går på ens mest sårbara punkter, en gammal misshandel jag blev utsatt för mm.. Helt oväsentligt i diskussionen men det ska tas upp!
Men den största anledningen till att jag nu verkligen funderar på abort är att jag har svårt att sluta röka, jag lider av det och vissa dagar går bättre o vissa sämre, när vi är osams så är det omöjligt att stå emot och jag faller dit igen.. Har förklarat att jag behöver känna lugn o ro, trygghet mm för att klara det.. Han säger att han vill stötta mig men jag känner inget utav det.. Känner mig så ensam!
Han säger att jag dödar hans barn, att hans barn bara är ett grått ihoptorkat russin pga mig, att jag ljuger och röker som en borstbindare, i fredags krävde han att få se mitt paket, räkna hur många jag rökt, jag vägrade då jag redan redogjort att det var ett fåtal, han bad mig öppna mitt konto så han fick se mina inköp, jag gjorde det och visade att jag inte köpt några fler paket, han sa då att det inte syns än utan är fördröjt, jag hade INTE köpt några! Enbart ätit lunch på mc Donalds vilket kontot visade..
Han sa att lögner kan han inte ta! Jag försökte förklara att jag inte ljuger men han gav sig inte.. Jag vände mig om och tystnade igen vilket jag alltid gör när han går på.. spelar ingen roll vad jag säger han har redan bestämt sig hur det va..
Jag kan inte leva med mig själv i detta! Det är en ond cirkel.. Jag behöver stöd för å klara det men vi bara bråkar och jag klarar det inte då! Mitt samvete är söndertrasat och när han säger vissa saker som han gör så känner jag att enbart abort kvarstår!
Men tar jag valet om abort så "vet han att han är med fel kvinna" som han säger..
vet varken ut eller in!
Behöver råd!
Tack på förhand <3