Inlägg från: Mamma till två små barn |Visa alla inlägg
  • Mamma till två små barn

Huvudet helt ute en krystvärk?

Hej! Under min senaste förlossning stod huvudet helt ute en krystvärk. Dvs helt ute, jag pratar inte om ring of fire för det är något annat, bm väntade på nästa krystvärk & då kom den lilla ut. Skrek inte omedelbart men kom igång efter en liten stund. Ingen har sagt något om det här & vi åkte hem bara efter några timmar. Men jag har börjat oroa mig för om något kan ha gått fel där på slutet. Eller är det vanligt? Finns det fler därute som fött barn där huvudet varit helt ute ett tag innan resten av kroppen kom?

• Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?

Nej alltså det var ett förarbete innan, hade krystat en stund och bebisen stod i ring of fire och allt det, sen nästa krystvärk var huvudet ute, värkpaus och sen kom kroppen. Jag minns bara att bm kittlade på magen & frågade om jag inte hade krystvärk & jag undrar om hon kanske inte ville att barnets huvud skulle stå helt ute eller om jag missade att trycka ut hela barnet på en gång? Jag oroar mig för att han skulle ha fått någon syrebrist där när huvudet var helt ute som inte upptäckts än. Ville veta hur vanligt det är att det blir så att huvudet föds fram först och sen kroppen...

Tack Meriall, det visste jag inte!

Kira, nej inget avvikande egentligen, blev bara orolig för att det kanske finns något där man inte ser än. Men skönt att höra att det verkar vara något som händer. Jag hade fått för mig att det vanligaste var att kroppen kom samtidigt som huvudet kom ut...

Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?