• Mamma till två små barn

Huvudet helt ute en krystvärk?

Hej! Under min senaste förlossning stod huvudet helt ute en krystvärk. Dvs helt ute, jag pratar inte om ring of fire för det är något annat, bm väntade på nästa krystvärk & då kom den lilla ut. Skrek inte omedelbart men kom igång efter en liten stund. Ingen har sagt något om det här & vi åkte hem bara efter några timmar. Men jag har börjat oroa mig för om något kan ha gått fel där på slutet. Eller är det vanligt? Finns det fler därute som fött barn där huvudet varit helt ute ett tag innan resten av kroppen kom?

• Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?
  • blippblopp

Mitt andra och tredje barn kom båda på mina två första krystvärkar, en för huvudet och en för kroppen. Med andra barnet kom nästa krystvärk nästan direkt efter att huvudet var ute. Med tredje barnet blev det att vänta en minut eller så med huvudet ute. Båda barnen mådde och mår fortfarande utmärkt.

• LillaJag06
    Axe skrev 2017-05-25 21:29:23 följande:

Hela mitt andra barn kom på en krystvärk. Swosh typ

Alltså wow. Hur går det ens till?
    Födde du för tidigt?
    Hjälpte bm till att dra ut bebisen?
  • Kira2
    Axe skrev 2017-05-25 21:29:23 följande:

Hela mitt andra barn kom på en krystvärk. Swosh typ

Så häftigt!!
  • Mulelen

Jag är så jäkla nervös för dessa krystvärkar. HUR klarar man av att inte pressa på när det enda man vill göra är att trycka ut ungen?

• Axe
    LillaJag06 skrev 2017-05-26 09:06:59 följande:

Alltså wow. Hur går det ens till?

Födde du för tidigt?

Hjälpte bm till att dra ut bebisen?

Igångsättning v 37+0
  • Cecese

Med första barnet fick jag krysta 52 minuter. Gissa om jag var chockad när andra barnet kommer på en krystning :D Jag fick dock krystvärkar för tidigt och fick hålla emot i ca 30 minuter. När jag väl var öppen 10 cm och fick lov att krysta så tog jag i som tusan och plopp var hela barnet ute och moderkakan glider ut max ett minut efter barnet utan krystning. Barnet var dock tillväxthämmat och litet så kanske det var därför det gick så lätt. 

• Kira2
    Mulelen skrev 2017-05-29 21:09:11 följande:

Jag är så jäkla nervös för dessa krystvärkar. HUR klarar man av att inte pressa på när det enda man vill göra är att trycka ut ungen?

Alltså jag har inte haft nåt som helst problem med att inte krysta när jag inte ska. Jag har typ tänkt att när dom säger att jag inte ska krysta så ska jag inte det för då kanske jag spricker jättemycket.
  • Samma hände mig

Åh så skönt att höra, min dotter föddes precis på midsommar och hon fastnade också med huvudet ute en värk, och var helt blå och svullen i ansiktet de första dagarna, men ser nu helt normal ut, har varit så orolig att något skulle hänt som man inte märkt ännu precis som ts skriver.

• pheew

Så var det med min första. Huvudet helt ute och så väntade vi på nästa värk. De sa att det var viktigt att hela kroppen kom ut på den och tror inte det tog så lång tid ;) det är tre år sedan och min son är fantastisk o mår bra!

• aerial

Jag hade två krystvärkar och sen var bebisen ute. Han är som han ska.

• Vesterlundkimy

Hej mamma till två små!

Jag har 3 barn ovh min sista som föddes detta år 2017 blev oxå satsad alltså fastnade i dag är han 4.5 månad

Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?