• Mamma till två små barn

Huvudet helt ute en krystvärk?

Hej! Under min senaste förlossning stod huvudet helt ute en krystvärk. Dvs helt ute, jag pratar inte om ring of fire för det är något annat, bm väntade på nästa krystvärk & då kom den lilla ut. Skrek inte omedelbart men kom igång efter en liten stund. Ingen har sagt något om det här & vi åkte hem bara efter några timmar. Men jag har börjat oroa mig för om något kan ha gått fel där på slutet. Eller är det vanligt? Finns det fler därute som fött barn där huvudet varit helt ute ett tag innan resten av kroppen kom?

• Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?
  • Lia4
    Mamma till två små barn skrev 2017-05-24 16:30:38 följande:

Jaha okej, på vilket sätt är det stressande? Kanske därför de kittlade mig på magen?

Det kan vara lite stressande när nästa värk dröjer. Ja man kittlar på livmodern för att trigga igång en värk.
  • Lia4
    Mamma till två små barn skrev 2017-05-24 16:36:28 följande:

Stressande för att barnet inte får syre, eller fick den det genom navelsträngen i det läget ändå?

ja det är absokut inte farligt för barnet att stå ute mellan två värkar. Det som är stressande är att man inte kan få ut barnet utan värk. Och när man står där så känns en minut eller två som väldigt lång tid.
  • mrshudson75

Låter som en helt normal förlossning. Har fött sex barn och aldrig att jag lyckats krysta ut både huvud p kropp i samma värk. Har tagit en eller flera värkar för hela kroppen att följa

• viseversa

Förstår inte frågan? Huvudet kommer junior först. Jag har krystat ut hela barnet på en krystvärk. 2min tog det.

• Axe

Hela mitt andra barn kom på en krystvärk. Swosh typ

Svar på tråden Huvudet helt ute en krystvärk?