• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • hannap90
    Milou3 skrev 2017-06-02 18:16:01 följande:

Efter 12h men inom 48h står det. Har blivit gravid 2 ggr av att ha sex samma dag som positivt äl-test. Så försök få till det i dag och i morgon eller i övermorgon så har du gjort vad du kunnat.

Låter bra!! Hade sex igår med så får hoppas de tar sig denna gången :)
  • XAHHA92

Den här mensen var väldigt märklig, hade enbart rosa på pappret i två dagar och sen en dag med lite mens & nu är den över.....!? Någon med samma erfarenhet? Träffade för övrigt min läkare i veckan (första mötet för utredning) han kunde då se att jag släppt ägg på vänster äggstock & allt annat såg "bra" ut vad han kunde se.

• Längtanefterdig

Mensen kom idag så ingen graviditet den här gången heller. Vi försöker få vårt första barn och nu blir det försök 15... De två senaste försöken har jag fått hjälp av letrozol och ovitrelle. Senaste gången körde vi även med inseminering. Även denna gång kommer vi att köra samma upplägg, insemination om äl sker innan sommarstängningen på kliniken. Lyckas vi inte innan augusti så kommer vi då träffa läkaren för IVF. 
    Vet inte om jag kommer ha bim innan juni är slut, beror på hur lång cykel jag får den här gången, men jag hoppas att det inte blir för lång.
    Det tär inte på relationen, jag älskar min sambo men det tär på mig. Jag blir väldigt ledsen och det är inte lätt när alla andra verkar bli gravida...

• XAHHA92
    Längtanefterdig skrev 2017-06-02 21:15:55 följande:

Mensen kom idag så ingen graviditet den här gången heller. Vi försöker få vårt första barn och nu blir det försök 15... De två senaste försöken har jag fått hjälp av letrozol och ovitrelle. Senaste gången körde vi även med inseminering. Även denna gång kommer vi att köra samma upplägg, insemination om äl sker innan sommarstängningen på kliniken. Lyckas vi inte innan augusti så kommer vi då träffa läkaren för IVF. 
    Vet inte om jag kommer ha bim innan juni är slut, beror på hur lång cykel jag får den här gången, men jag hoppas att det inte blir för lång.
    Det tär inte på relationen, jag älskar min sambo men det tär på mig. Jag blir väldigt ledsen och det är inte lätt när alla andra verkar bli gravida...

Går du under utredning? Har isf läkaren kunnat hitta "felet" till att ni inte lyckats än? Jag träffade min läkare i veckan (första mötet inför utredning). Nästa försök blir nr 14 för oss men läkaren berättade att det skulle säkert ta tre månader innan vår utredning gick vidare :(
  • Sivans

Hittar inte inlägget som jag skrev förut. Slutade med mina minipiller 14/5, så har noll koll på äl och mens. Men beställde hem

Äl-test som kom i måndags. Testade direkt då och i tisdags. Här nere är dessa test! Vad tror ni?

• Milou3
    Sivans skrev 2017-06-02 23:04:07 följande:

Hittar inte inlägget som jag skrev förut. Slutade med mina minipiller 14/5, så har noll koll på äl och mens. Men beställde hem

Äl-test som kom i måndags. Testade direkt då och i tisdags. Här nere är dessa test! Vad tror ni?

Om dessa test var från i tisdags så kanske du har ägglossning i dag eller i morgon? Svårt att säga. Du måste fortsätta testa varje dag tills teststrecket blir lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Först då räknas det som positivt och först då är det 1-2 dygn tills äl.

Men sex dagarna precis innan äl är ju bäst :) så testa och sexa på!
  • Sivans
    Milou3 skrev 2017-06-03 00:12:54 följande:

Om dessa test var från i tisdags så kanske du har ägglossning i dag eller i morgon? Svårt att säga. Du måste fortsätta testa varje dag tills teststrecket blir lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Först då räknas det som positivt och först då är det 1-2 dygn tills äl.

Men sex dagarna precis innan äl är ju bäst :) så testa och sexa på!

Alltså det lite tjockare är ifrån i måndags och det andra ifrån i tisdags. Känns som om jag borde ha missat stegringen?
  • Längtanefterdig
    HannaPanna92 skrev 2017-06-02 22:08:10 följande:

Går du under utredning? Har isf läkaren kunnat hitta "felet" till att ni inte lyckats än? Jag träffade min läkare i veckan (första mötet inför utredning). Nästa försök blir nr 14 för oss men läkaren berättade att det skulle säkert ta tre månader innan vår utredning gick vidare :(

Ja, efter ett år sökte vi hjälp. Jag har pco-äggstockar och saknar troligtvis egen ägglossning. Vi fick reda på allt samma dag nästan. Mitt blodprov tog några extra dagar. 3 månader känns väldigt långt. Vi går på Carl von Linné-kliniken i Uppsala men bor i Stockholm. Bästa valet :)
  • number2

Hej,hoppar in här jag med. Äl 9/6 och bim 23e.. har en son på 11 månader och nu tänkte vi börja försöka med nummer 2 :)

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni