Milou3 skrev 2017-06-02 06:36:04 följande:
Det är olika för alla. Jag har rätt mycket LH hormon i kroppen så får alltid två streck hela cykeln men bara positivt ( lika starka streck eller att teststrecket är starkare) under 2-3 dagar. Mitt ägg släpper 2 dagar efter första glada gubben. Kontrollerat med temp.
Men du, du är ung! Vet hur sårande det känns att pricka äl och ändå få mens månad efter månad. Jag är 40 och känner en tidspress på mig. Är inne på 10:e försöket nu. Med en sambo som får prestationsångest och har ett mer måttligt sexbehov och som dessutom har lite svårt att ta initiativ till sex. Jag får jobba rejält varje stundande äl med att ta initiativ i lagom dos så han inte får prestationsångest. Med mitt ex hade jag lätt kunnat säga "jag har äl snart så please sätt på mig varje dag ett par dagar fram" så hade hade han svarat typ "gärna darling, nu kör vi", trots sovande barn och en lättväckt hundvalp.
Men min nuvarande kille funkar inte så. Jävligt frustrerande varje gång mensen kommer för då måste jag ensam planera och kämpa själv känns det som. Även om jag vet att hans högsta önskan är att vi får ett barn ihop.
Vi får stötta varandra och hålla tummarna för ett fint plus denna månad!
Tack, jag är också lite försiktigt med framtoningen just för att jag märker sambons prestationsångest. Och ju jag är ung, men därför känns det pressat från en annan vinkel, alla (om än få) som verkligen något pratar redan som att något garanterat är fel, just eftersom jag är ung och borde bli gravid lätt.
LovisaTilda skrev 2017-06-02 08:33:09 följande:
Prata med din läkare! Här i Sverige ska man ha försökt minst ett år om jag inte minns fel. Håller tummarna för er.
Ja, det vore ju intressant att veta hur testet verkligen funkar :S
Tyvärr var svaret 2 år om man är under 3, annars så måste man gå till en privatklinik, annars kan man få delar av utredningen subventionerat.