Gravid efter missfall, kan inte glädjas alls.
Hejsan!
Om man ska ta allt från början så fick jag och min sambo ett uteblivet missfall i v14 tidigare i februari. Åkte in för att kolla efter en stor blödning för att se att hjärtat inte slog längre. Jag tog missfallet ganska hårt och har tänkt att det inte skulle kännas helt bra om man inte fick en andra chans.
Vi är nu gravida igen, v5 idag, och beräknar ett litet tillskott i februari -18.Vi har nu vår andra chans, som vi båda velat ha, men jag kan inte glädjas överhuvudtaget. Vill så gärna vara lika glad som första gången men vill inte ta ut någonting i förskott. Går i princip och väntar på att få en blödning och att det inte kommer bli något barn den här gången heller. Försöker inte vara en pessimist utan är en realist, det är ju trots allt den enda erfarenheten jag har.
Kommer säkert be om tidigt ultraljud men det finns en rädsla om att jag kommer få se exakt samma sak, alltså inge hjärtslag.
Vill mest höra om det är någon som delar/delat min erfarenhet och känsla. Hur ni har hanterat en graviditet efter ett missfall.
Tacksam för svar
Har ni haft svårt att bli gravida också? Om inte är det otroligt bra tecken att ni faktiskt kan bli gravida. Låt dig själv ta tid denna graviditet. Det kanske faktiskt är okej att inte känna den där euforin? Utan bara vara försiktigt positiv (eller negativ) och ta en dag i taget? Du kan ändå inte påverka utfallet om du är glad eller orolig. Att få upprepade missfall, alltså 3 st är ovanligt. Får man det kan man göra utredning. Kanske det kan skänka lite hopp att om ni får missfall igen och igen får ni läkarhjälp? Ta hand om dig och låt dig själv vara orolig. Du är inte ensam med oron. Jag är sjukt orolig och knappt glad.