• smurf11

Någon mer Gonal f 450

Är det någon mer som fått dosen 450?
    Är orolig att äggen mognar för fort så att det kan bli för dålig kvalite.
    Fast vem vet, det kanske inte mognar några ägg alls!
    Hur gick det för er?
    Hur många sprutdagar och ändrade dosen?
    Fick ni ut några ägg?
    Det skulle vara kul om någon vill följas åt nu!
    Jag är på sprutdag 3!

• Svar på tråden Någon mer Gonal f 450
  • Vickan I

Glömde svara på antal. De plockade 13. Av dem blev 12 befruktade. På dag tre var de fyra kvar. Ett till mig och tre st som de skulle odla vidare till ev blastocyster och frysa om det gick.

• smurf11
    Tablettask skrev 2017-06-12 18:26:22 följande:

Såg nu att jag slarvade bort en 3:a i dosen, 300 Gonal-F och 150 Menopur. 

Jag har inte exakta storleken men 14-18 mm mm berättade läkaren, såg inte siffrorna på skärmen själv denna gång.

Förra gången växte en äggblås till mer och var dubbelt så stor som de andra. Jag fick ta Ovitrelle för att ägglossa och vi fick försöka hemma, vilket resulterade i inget alls.

Vet du anledningen till att de blandar Menopur och Gonal f?
    Har du också högt FSH?
    Hur många äggblåsor var det denna gång då?
    Hoppas att det går bra denna gång nu!
  • Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-12 18:57:09 följande:
    Vet du anledningen till att de blandar Menopur och Gonal f?
    Har du också högt FSH?
    Hur många äggblåsor var det denna gång då?
    Hoppas att det går bra denna gång nu!
    Jag vet inte anledningen till dosen och det känns ibland faktiskt lite som att de chansar. Jag har inte koll på värdena men jag har låg äggreserv. Det var sju äggblåsor på ena sidan och fyra på den andra, tror jag skrev sju tidigare. 

Tack, hoppas det går bra för dig på torsdag och i fortsättningen! Vi får väl rapportera här..
  • smurf11

Ja vi skriver när vi kommit längre!
    Vi är ju tre som nu, som är ganska nära varandra vad gäller äggplockningsdag!
    Lycka till!

• smurf11
    Vickan I skrev 2017-06-12 18:54:39 följande:

Yey! Härligt med äggplock och att de växt på sig. Jag har äggplockat två ggr. Första gjorde ont tyvärr så var jätterädd denna gång och grät tom innan. Men denna gång gick mycket bättre. Oerhörd skillnad. Be om att få ordentligt med lugnande och smärtstillande redan innan. Kommer gå jättebra! Fick tillbaka ett ägg. Inte hört om dem andra tre. Om något/några av dem klarade sig till frysen eller ej. Skulle få brev tydligen om det.

Oj hoppas det går bra, jag är rädd för sprutor!
    Dessa små vi tagit nu är nog. 
    Ta blodprov osv är jättehemskt tycker jag.
    Vi får hoppas att det går bra iaf!
    Vad många de plockade.
    Jag verkar inte ha så många ägg att hoppas på!
  • Vickan I

Jag är också nålrädd. Min man får ge mig sprutorna, men det är en pärs. Det jobbiga (lyxigt problem dock, men ändå) är att om jag blir gravid måste jag ta fragminsprutor (blodförtunnande) varje dag från plus på test till några veckor efter förlossning då jag haft en propp tidigare. Graviditet ökar ju risken för propp igen. Många sprutor blir det.

Håller tummarna allt jag kan för dig. Det här grejar du och det kommer bli finfina ägg!!!

• smurf11

Så ledsen!????

När vi skulle göra äggplocket har de redan försvunnit!

Bara att börja om!????

• Vickan I

Men ånej. Så skulle det ju inte bli. Förstår att du är jätteledsen. Men hade du ägglossat tidigare än förväntat då? Fick du någon förklaring eller ny plan hur ni ska gå vidare?Så himla ledsen för din skull. Man känner ju inte varandra egentligen, men i den här svängen tycker jag man får en så oerhörd medkänsla och förståelse för varandra. Stor kram.

• smurf11
    Vickan I skrev 2017-06-15 12:26:32 följande:

Men ånej. Så skulle det ju inte bli. Förstår att du är jätteledsen. Men hade du ägglossat tidigare än förväntat då? Fick du någon förklaring eller ny plan hur ni ska gå vidare?Så himla ledsen för din skull. Man känner ju inte varandra egentligen, men i den här svängen tycker jag man får en så oerhörd medkänsla och förståelse för varandra. Stor kram.

Tack för omtanken!<3

Ja det känns jätte jobbigt och sedan kostar det 5000:- plus resor m.m.

Hoppas att jag får mens nu om 14 dagar så vi får börja om på en gång.

Hoppas det går bättre för er!

Skriv gärna hur det går för er!
  • Vickan I

Håller tummarna för kommande besök och att ni inte behöver vänta.

Testade minus precis. Vet det är lite tidigt så finns en liten chans fortfarande, men har en dålig känsla sedan några dagar och den ihop med neg test gör att jag gett upp. Nytt försök i augusti när kliniken öppnar igen.

• Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-15 11:39:48 följande:

Så ledsen!????

När vi skulle göra äggplocket har de redan försvunnit!

Bara att börja om!????

Nej, hur kunde det bli så?? Stackare!
  • smurf11
    Tablettask skrev 2017-06-15 21:46:14 följande:

Nej, hur kunde det bli så?? Stackare!

De sa att det brukar inte bli så. Så de visste inte. Men jag tror att han sa att när man är lite äldre kan det lättare bli så! Jag är 44!

Jag är helt förkrossad!

Ångrar att vi inte hade sex 4 dagar innan så kanske jag blivit gravid spontant!

Och jag frågade om vi kunde inseminera då, men det var ingen mening sa han.

Men vem vet äggen kunde ha levt ändå?!

Tack för stöttning!
  • Tablettask

Nu har jag varit på äggplock och de fick ut 7 ägg. De kommer åter på onsdag förutsatt att de inte ringer i helgen och bokar in mig på måndag. 

• smurf11
    Tablettask skrev 2017-06-16 13:18:58 följande:

Nu har jag varit på äggplock och de fick ut 7 ägg. De kommer åter på onsdag förutsatt att de inte ringer i helgen och bokar in mig på måndag. 

Åhh, vad härligt det måste vara att ha kommit så långt!

Jag är så orolig för att det ska hända mig samma sak igen nästa gång.

Sedan var det någon läkare som påstod att läkemedlen skulle bekostas själv. Så blir det så, så blir det väldigt dyrt.

Jag är glad gör din skull i allafall!

Lycka till!
  • smurf11

Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag!
    Och jag undrar hur det går det för er "Vickan I" och "Tablettask"?
    Vi ska starta ett nytt försök nu!
    Hoppas hoppas....!

• Tablettask
    smurf11 skrev 2017-07-04 23:02:44 följande:

Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag!
    Och jag undrar hur det går det för er "Vickan I" och "Tablettask"?
    Vi ska starta ett nytt försök nu!
    Hoppas hoppas....!

Vi fick ut sju ägg, på dag fem fanns tre kandidater kvar. En blastocyst sattes in, de två andra blastocysterna gick sedan inte att frysa dag sju. Efter två veckor fick jag mens och sedan testade jag negativt. Jag påbörjar ny behandling efter semestern, Gonal-f 300 + Menopur 150. 

Hur går det för dig?

• smurf11
    Tablettask skrev 2017-07-14 13:36:33 följande:

Vi fick ut sju ägg, på dag fem fanns tre kandidater kvar. En blastocyst sattes in, de två andra blastocysterna gick sedan inte att frysa dag sju. Efter två veckor fick jag mens och sedan testade jag negativt. Jag påbörjar ny behandling efter semestern, Gonal-f 300 + Menopur 150. 

Hur går det för dig?

Tyvärr gick det dåligt för oss denna gång också.
    Fick bara ut ett ägg, det befruktades men delades inte.
    Läkarna tror att den stimulationen inte passade mig.
    Så om jag vill försöka igen, så ska jag använda Letrozol i en lågstimulation.
    Det har jag använt förut, och blev gravid månaden efter Letrozol men missfall vecka 5.
    Men Letrozol ger väl inte så många ägg, kanske bara ett ägg.
    Jag vet inte om vi ska köra på nästa cykel eller om vi ska vänta lite.
    Det är svårt med barnpassning och ledighet m.m.
Svar på tråden Någon mer Gonal f 450