• smurf11

Någon mer Gonal f 450

Är det någon mer som fått dosen 450?
    Är orolig att äggen mognar för fort så att det kan bli för dålig kvalite.
    Fast vem vet, det kanske inte mognar några ägg alls!
    Hur gick det för er?
    Hur många sprutdagar och ändrade dosen?
    Fick ni ut några ägg?
    Det skulle vara kul om någon vill följas åt nu!
    Jag är på sprutdag 3!

• Svar på tråden Någon mer Gonal f 450
  • Vickan I

Hur går det? Har du varit på vul och kollat? Plockat? Hoppas det går bra!

• smurf11

Jag var på vul i måndags men det var bara 3 äggblåsor som var cirka 10-11 mm. Men jag ska dit imorgon igen och vi hoppas verkligen att de tre är kvar och är större!
    Tänk om det är färre äggblåsor då! :-/

• Vickan I

Håller tummarna! Nej men färre finns det ju ingen anledning att det ska bli. Oron ligger väl i om de växt för lite fortfarande. Vilken sprutdag är det idag? 10? Usch förstår du är orolig. Det är tufft det här. Tufft att vänta på att få börja, tufft när man väl är igång och tufft när man förhoppningsvis får ruva tillslut! Hoppas du får någon plan upplagd imorgon hur ni går vidare och att de växt på sig bra.

• smurf11
    Vickan I skrev 2017-06-07 20:26:27 följande:

Håller tummarna! Nej men färre finns det ju ingen anledning att det ska bli. Oron ligger väl i om de växt för lite fortfarande. Vilken sprutdag är det idag? 10? Usch förstår du är orolig. Det är tufft det här. Tufft att vänta på att få börja, tufft när man väl är igång och tufft när man förhoppningsvis får ruva tillslut! Hoppas du får någon plan upplagd imorgon hur ni går vidare och att de växt på sig bra.

De har växt bara lite, de är 3 stycken som är 12 mm och det är sprutdag 11!
    Nu ska jag börja ta både Gonal f och Orgalutran t.o.m.på måndag när vi ska på vul igen.
    Jag tycker det låter tidigt med Orgalutran? Och varför växer de så sakta?
    Så då skulle det bli tidigast på onsdag äggplock, tidigast!!
    Vår planering är helt fel nu!
    Önskar att man kunde chansa att åka till Danmark så man är där på måndag morgon men det är kanske inte är så bra heller! 
    Hur går det för er då?
  • Vickan I
    smurf11 skrev 2017-06-08 22:35:51 följande:
    De har växt bara lite, de är 3 stycken som är 12 mm och det är sprutdag 11!
    Nu ska jag börja ta både Gonal f och Orgalutran t.o.m.på måndag när vi ska på vul igen.
    Jag tycker det låter tidigt med Orgalutran? Och varför växer de så sakta?
    Så då skulle det bli tidigast på onsdag äggplock, tidigast!!
    Vår planering är helt fel nu!
    Önskar att man kunde chansa att åka till Danmark så man är där på måndag morgon men det är kanske inte är så bra heller! 
    Hur går det för er då?
    Ånej! Förstår det känns envist att det går långsamt. Men det går ju framåt iaf och det är positivt att de är jämnstora. Eftersom det börjar bli många dagar nu sätts kanske orgalutranet in för att du inte ska ägglossa spontant för tidigt. Ja det jobbiga i det här är ju att det inte går veta exakta dagar innan. Ännu svårare för er som ska resa också. Mitt plock blev också tre dgr senare än vad jag först trott. Kanske ingen idé att åka innan man ser hur det ser ut på måndag. Eller ring och rådfråga kliniken om chans/risk att plock blir/inte blir av. Fortsätter hålla tummarna.

Jo jag blev ruvare igår faktiskt. Men känns hopplöst redan. Vet inte varför, men ngn skyddsmekanism antar jag.
  • smurf11
    Vickan I skrev 2017-06-09 06:51:37 följande:
    Ånej! Förstår det känns envist att det går långsamt. Men det går ju framåt iaf och det är positivt att de är jämnstora. Eftersom det börjar bli många dagar nu sätts kanske orgalutranet in för att du inte ska ägglossa spontant för tidigt. Ja det jobbiga i det här är ju att det inte går veta exakta dagar innan. Ännu svårare för er som ska resa också. Mitt plock blev också tre dgr senare än vad jag först trott. Kanske ingen idé att åka innan man ser hur det ser ut på måndag. Eller ring och rådfråga kliniken om chans/risk att plock blir/inte blir av. Fortsätter hålla tummarna.

Jo jag blev ruvare igår faktiskt. Men känns hopplöst redan. Vet inte varför, men ngn skyddsmekanism antar jag.
    Grattis till ruvningen!
    Satt de in ett eller två ägg?
    Hur många ägg plockade de, var de stora?
    Det blir tydligen äggplock för oss på torsdag!
    Jag gruvar mig lite för plockningen!
    Lycka till! Hoppas att det går bra nu!
  • Tablettask

Förra omgången tog jag Menopur 412,5, denna gång Gonal-F 00 + Menopur 150. Igår var tolfte sprutdagen, idag var jag på ultraljud och har fått tid för äggplock på fredag. Jag hade sju st jämnstora äggblåsor och allt såg bra ut. Förra gången fick vi avbryta pga att en äggblåsa växt mycket mer än de andra.

Så inte riktigt lika hög dos Gonal-F, men totaldosen känns lika hög.

• smurf11
    Tablettask skrev 2017-06-12 17:23:25 följande:

Förra omgången tog jag Menopur 412,5, denna gång Gonal-F 00 + Menopur 150. Igår var tolfte sprutdagen, idag var jag på ultraljud och har fått tid för äggplock på fredag. Jag hade sju st jämnstora äggblåsor och allt såg bra ut. Förra gången fick vi avbryta pga att en äggblåsa växt mycket mer än de andra.

Så inte riktigt lika hög dos Gonal-F, men totaldosen känns lika hög.

hej vad roligt att vi är fler som skriver här!
    Hur gick det förra gången?
    Hur stor var dina äggblåsor idag?
    Mina var 17+16,5+14+13 mm och tre under 10 mm, undra vilka som är jämnstora
    för mig. är det de två största eller de fyra största tro? 
  • Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-12 18:00:12 följande:
    hej vad roligt att vi är fler som skriver här!
    Hur gick det förra gången?
    Hur stor var dina äggblåsor idag?
    Mina var 17+16,5+14+13 mm och tre under 10 mm, undra vilka som är jämnstora
    för mig. är det de två största eller de fyra största tro? 

Såg nu att jag slarvade bort en 3:a i dosen, 300 Gonal-F och 150 Menopur. 

Jag har inte exakta storleken men 14-18 mm mm berättade läkaren, såg inte siffrorna på skärmen själv denna gång.

Förra gången växte en äggblås till mer och var dubbelt så stor som de andra. Jag fick ta Ovitrelle för att ägglossa och vi fick försöka hemma, vilket resulterade i inget alls.

• Vickan I

Yey! Härligt med äggplock och att de växt på sig. Jag har äggplockat två ggr. Första gjorde ont tyvärr så var jätterädd denna gång och grät tom innan. Men denna gång gick mycket bättre. Oerhörd skillnad. Be om att få ordentligt med lugnande och smärtstillande redan innan. Kommer gå jättebra! Fick tillbaka ett ägg. Inte hört om dem andra tre. Om något/några av dem klarade sig till frysen eller ej. Skulle få brev tydligen om det.

Svar på tråden Någon mer Gonal f 450