• Estor

Känner mig som en hemsk flickvän.

Det är mycket hormoner i omlopp och säkert abstinens som inte gör humöret bättre.

Jag skippar gärna alkohol men går gärna på fesr, varför är man tråkig nykter? Är man inte rolig utan sprit? Jag har vart nykter på fester medan folk säkert trott ja vart onykter. Blir "full" av sällskapet. För mig är de inte spriten som gör festen.

Vi festar inte ofta, låter min man självklart dricka öl om han vill. Men har ändå sagt att du får inte ta förgivet att jag ska köra varje gång vi är borta.x Och han är ok med det.

Oftast frågar han när vi är borta om de är ok. Låter som ja håller hårt men så var de förut också om vi hade bil med så kollade vi alltid vem som skulle köra och ingen upplevde att ja kör jämt. Nu säger jag oftast alltid att de är ok. Men kan ju va så att man är extrem trött o inte kommer orka köra om vi inte åker hem tidigt o då kan valet va att vi stannar längre om han också är nykter.

Om han är ute varje helg kan jag förstå att de inte känns kul. Men låt han komma ut o umgås med polarna.

Jag satte nog lite mer krav förut på tex inte för mycket kaffe, varma bad, ta sina vitaminer. Men detta just för att inte första kvaliteten på spermierna. Haha låter sjukt så här i efterhand.

Sätt är ner och prata om hur ni båda känner och tänker. Han vet inte vad du går igenom. Och det är en stor förändring för era liv ni har framför er. Din förändrings resa har börjat. För blivande pappan är resan endast i huvudet och han har sett ett plus. Han känner inte något fysisk som vi blivande mammor gör.

Oj blev långt o kanske luddigt detta. Ta hand om varandra o gör sånt ni inte kanske göra lika lätt sen när ni är tre :)

Svar på tråden Känner mig som en hemsk flickvän.