• Hey.orange

IVF start sommar 2017

Vi ska troligtvis göra vårt andra IVF Fast "endast" ett FET efter sommaren :) vårt första IVF gjorde vi för snart två år sedan. Med lyckat resultat :) vår dotter bli ett år nu i juni :) följs gärna åt om jag får vara med :)(:

• Hey.orange
    Tiinuli skrev 2017-06-16 22:26:28 följande:
    O va roligt att höra att det lyckades med första försöket :)
    Hoppas vi kommer ha lika mycket tur sen. Det är ju det man inte vet egentligen hur lång tid det kommer ta innan man är gravid och att det går hela vägen också : /
    Nä det är det värsta att man inte kan påverka det eller veta hur det kommer bli.
    Har ni frågor (ser ovan att ni undrar kring vissa saker) så kan jag säkerligen svara för hur det var för oss i olika skeden i processen :)

Blir det nått innan sommaren för er?
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-17 08:33:33 följande:
    Välkommen och grattis till att det lyckades på en gång för er!
    Bra att få prata med någon som är erfaren :)
    Det kommer inte att bli något innan semestern men planen är att jag ska börja med sprutor i samband med mens i slutet av augusti. Gjorde ni långa eller korta protokollet? Hur mådde du av behandlingen?

Förresten, hur gick det för era utredningar? Vår utredning visade inte på fel hos någon av oss men det är tydligen rätt vanligt.
    Tack!
    Skönt för er att ha en plan, och njuta av sommaren nu!

Vi körde korta protokollet. Innan ÄP så var man rejält svullen i magen. Jag hade typ 10 äggblåsor som var ca 15mm i diameter typ. Så det vill jag minnas att man hade lite ont i magen innan ÄP. Och hormonig; lite finnar, lite blödig... när vi var inne för själva ÄP minns jag att jag grät floder haha! Av rädsla och lycka att äntligen göra det.
    Och vi fick ut 9 ägg.

Vi är liksom ni oförklarligt barnlösa/super fertila. Inga "fel". Allt ser bra ut. Men lyckas inte ändå på egen hand. Men vem vet? Vi kanske lyckas i sommar och sparar 16000kr som vi får betala iom FET. :)
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-17 16:17:22 följande:
    Jag är lite orolig för hur svullen man kommer att vara men ju fler ägg de får ut, desto bättre får man ju tänka. Sjukskrev du dig något? Haha ja jag kan tänka mig känslan..

Okej, ja hoppas kan man ju alltid! Det hade ju inte gjort något om man kunde lagt de pengarna på annat... Lycka till :)
    Jag har fått för mig att för många ägg inte är superbra (förutom antalet) utan då kanske de är lite klena liksom. Lagom är bäst. Kvalitet istället för kvantitet.

Jo jag var hemma samma dag som ÄP. Men inte mer. Men man får ju känna efter hur man mår.
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-18 18:25:49 följande:
    Det är ju sant, menade givetvis så många bra ägg som möjligt :)

Okej, får se hur jag kommer att känna mig - antar att det är väldigt individuellt.
    Ja men precis det är det ju.
    Var gör du IVF?
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-19 07:09:20 följande:
    I Göteborg och det är typ 6 mil bort från mitt hem. Så det tar ju en stund om man ska in och göra ultraljud och så. Hur gjorde du med det? Vet inte om man ska sjukskriva sig för det också eller ta ledigt/jobba klart hemma (har relativt flexibelt jobb).
    Ja just det. Vi hade kanske en mil till vår klinik så det är ju stor skillnad. Har en kompis som hade 20mil till göteborg när hon gjorde ivf. Då tycker jag att du ska vila lite extra. Det tar ju på krafterna ???? Jag flexade och jobbade hemma, det funkade bra.
  • Hey.orange
    Hey.orange skrev 2017-06-20 15:20:03 följande:
    Ja just det. Vi hade kanske en mil till vår klinik så det är ju stor skillnad. Har en kompis som hade 20mil till göteborg när hon gjorde ivf. Då tycker jag att du ska vila lite extra. Det tar ju på krafterna ???? Jag flexade och jobbade hemma, det funkade bra.
    ???? = :)
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-20 21:22:49 följande:
    Jag får helt enkelt se hur jag känner mig och flagga på jobbet om jag måste vara hemma. Jag har berättat för min chef att vi står i kö för IVF och med tanke på detta så är det nog bra att han vet om jag behöver sjukskriva mig med kort varsel eller så. :) har ett relativt flexibelt jobb så ev kan jag flexa lite om jag mår bra.
    Ja men vad bra det gjorde jag också:)
  • Hey.orange

Men då kanske vi hörs mer efter sommaren. Så spännande! Har ni fler frågor så går jag in och kollar här då och då :) glad midsommar!

• Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)
    Hoppas det går bra för alla!

Hej! Är också på ivf stockholm! Ska ev göra ett FET efter sommaren. Har ett barn som kom till genom ivf :) och några kvar i frysen vi ev ska nyttja snart :)
    Ivf stockholm är bra :)
    Ivf podden lyssnade jag med på! Bra att få lite info :)
    Lycka till!
Svar på tråden IVF start sommar 2017