IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Puff puff
Hej!
Håller på och väntar att remis ska skickas till ivf :) eftersom det börjar bli sommar tider så vet inte riktigt om det hinner ske innan eller efter sommaren.
Hur lång tid tog det från att remissen skickades tills det blev godkänt samt sedan väntan till själva ivf?
Hej!
Håller på och väntar att remis ska skickas till ivf :) eftersom det börjar bli sommar tider så vet inte riktigt om det hinner ske innan eller efter sommaren.
Hur lång tid tog det från att remissen skickades tills det blev godkänt samt sedan väntan till själva ivf?
Oj så fort :) va skönt att höra att det kan gå så fort! Var bor ni? Vi bor i Stockholm. Tänkte att från utredning till remis tar längre tid. Sen tänkte åberopa på vårdgarantin som ska vara Max 3 månader har för mig.
Ja vad spännande för er, önskade att va redan där också :)
Du får uppdatera lite i morgon sen vad som sades där : D
Så lycka till i morgon!
Oj så fort :) va skönt att höra att det kan gå så fort! Var bor ni? Vi bor i Stockholm. Tänkte att från utredning till remis tar längre tid. Sen tänkte åberopa på vårdgarantin som ska vara Max 3 månader har för mig.
Ja vad spännande för er, önskade att va redan där också :)
Du får uppdatera lite i morgon sen vad som sades där : D
Så lycka till i morgon!
Ok. Jag trodde man får välja själv sen när remissen är godkänt? Ska ringa min läkare nästa vecka och kolla igen, har inte ringt för känner mig jobbig då :D
Va härligt och måste kännas så befriande att äntligen få börja med lite konkreta saker! Varför skulle du haft mensen idag? Nånting som behövs göra på just den dagen?
Kommer ihåg att vissa blodprover skulle jag lämna specifika dagar och tider :)
Det kanske är olika men jag tror man blir remitterad till närmsta behandlingsställe som utför IVF. Om vi hade åberopat vårdgarantin hade vi blivit skickade till Linköping och då hade det blivit mycket längre resor. Även om de betalas så är det mycket bökigare, tyckte vi. Svårare att planera och så. Men kolla du med din läkare, det skadar ju inte!
Jo det känns skönt att veta lite mer. Nej det spelade ingen roll men jag tyckte att det kändes lite pinsamt att blöda när de skulle göra ultraljudet. Men läkaren sa att det var jättebra att göra det när man har mens för då ser man tydligen väldigt bra.
Vi ska troligtvis göra vårt andra IVF Fast "endast" ett FET efter sommaren :) vårt första IVF gjorde vi för snart två år sedan. Med lyckat resultat :) vår dotter bli ett år nu i juni :) följs gärna åt om jag får vara med :)(:
Vi ska troligtvis göra vårt andra IVF Fast "endast" ett FET efter sommaren :) vårt första IVF gjorde vi för snart två år sedan. Med lyckat resultat :) vår dotter bli ett år nu i juni :) följs gärna åt om jag får vara med :)(: