• Kochanajestem

IVF start sommar 2017

Hej!

Remiss skickad förra veckan. Nu är det bara att vänta. Bor i Stockholm. Reproduktionskliniken har semester v28-30 så remisssvar lär inte komma förrän efter semester. Sen har vi ju fritt vårdval i Stockholm och jag vet att två av klinikerna har tider i augusti/september om remissen blir godkänd.

Lycka till alla!

• Kochanajestem

Känns som att jag har lita för höga förhoppningar om att vi kommer kunna börja i höst. När jag läser om andras väntan, som är flera månader eller upp till ett år...

• Kochanajestem
    ivfbebis skrev 2017-07-04 08:33:45 följande:

Vi fick höra att det var 6-8 månaders kö sen helt plötsligt fick vi tid inom 2 månader. Nu kom sommaren emellan men annars hade jag redan börjat med behandlingen. Håll ut!  

Tack <3

Vart gör ni ivf? :)
  • Kochanajestem
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)

Hoppas det går bra för alla!

Spännande! Vad skönt. Kan tänka mig att det känns läskigt också. ;)

Hur kommer det sig att du/ni valde Stockholm IVF?

(Kollar runt på de olika alternativen nämligen, därför jag frågar)
  • Kochanajestem
    ivfbebis skrev 2017-07-04 13:15:47 följande:

Vi gör på Fertilitetscentrum Stockholm. Vi gjorde utredningen där så det kändes naturligast att även genomföra behandlingen där. Sen lättaste stället för oss att åka till :)

Okej, där vill jag också göra :) är de bra?

Har gjort utredning på annat håll men de gör inte ivf.
Svar på tråden IVF start sommar 2017