• Ullisten

IVF start sommar 2017

Hej! Är ny här! Jag och min sambo har precis börjat vårt första IVF-försök, jag har sprayat Synarela i en vecka nu. Jag har endometrios så har varit nedreglerad i ett halvår redan, så har hunnit vänja mig vid diverse biverkningar. :) Ska börja med sprutor den 9/8.

• Ullisten
    ivfbebis skrev 2017-07-24 22:50:14 följande:

Välkommen!

Jag har sprayat med Synarela ca 2 veckor. Börjar förhoppningsvis med sprutor runt samma datum som dig om blodprovet visar att jag är nedreglerad. Har du mycket biverkningar?

Tack! Vad kul att du är i samma fas. Är det ditt första försök också? Ja, en hel del biverkningar, mest värmevallningar, humörsvängningar, håravfall och torra slemhinnor. Men försöker tänka att då vet man iallafall att medicinen funkar. Har dina biverkningar varit desamma hela tiden?
  • Ullisten
    ivfbebis skrev 2017-07-25 22:39:49 följande:

Ja, Det här är vårt första försök.

Jag har haft samma hela tiden typ. Går och väntar på att det ska bli värre. Haha! Jobbigast är att va irriterad hela tiden.

För mig är det mer deppighet och att jag blir emotionell och kan gråta för ingenting. Men jag tycker värmevallningarna är jobbigast, iallafall nu på sommaren. Trodde aldrig jag skulle säga det men längtar efter att få börja ge mig själv sprutor. :)
  • Ullisten

Vi har berättat för närmsta vänner och familj, jag har valt att berätta för min chef, men inte för några andra på jobbet. Jag tycker att det är enklast att vara öppen för chefen, just med tanke på frånvaro vid äggplock mm.

Efter att jag börjat med nässpray (Synarela) har det känts konstigt och ömt i äggstockarna. Pratade med RMC om det igår och de misstänker att jag kan ha fått en ovanlig biverkning till Synarela, överstimulering. Så nu blir det kontrollultraljud på måndag. Någon som vet vad som händer i behandlingen om man blir överstimulerad redan på det här stadiet? Har försökt läsa om överstimulering men hittar bara info om det kring äggplock.

• Ullisten
    1Elle2 skrev 2017-07-30 16:26:33 följande:

Vet inte hur det är om det blir i det stadiet. Men behöver ju inte va överstimulering.

Jag fick jätteont i början av Synarela, tror det berodde ffa på endometriosen som stimulerades av hormonerna. Men allt såg bra ut och efter några veckor lade det sig. Hoppas det gör det för dig också!

Tack! Ja det såg ut som det ska, så måste varit endometriosen som stimuleras även för mig.
Svar på tråden IVF start sommar 2017