• Bonnamoran

IVF start sommar 2017

Hoppar in.. Jag och sambon ska på gruppinfo för ivf nu på tisdag och hoppades kunna köra igång med behandlingen första mensen efter det, men fick reda på att vi inte är bokade till ett läkarbesök efter infon. Ni som varit på gruppinfo för IVF, vad kan man förvänta sig efter det? Hur lång tid tar det innan man kan börja?

• Bonnamoran
    FruPäron skrev 2017-08-14 09:32:53 följande:

Hej hej, välkommen in!

Det verkar vara väldigt olika beroende på klinik och kommun hur man gör vid första besöket. Var själv inte på info i grupp men det fick väldigt fort för oss. Jag hade info.möte som jag själv bokat (med bara oss då) och läkarundersökning samtidigt. Två dagar senare lämnade min man spermaprov och ytterligare två dagar senare fick vi en sammanfattning av vår läkare. Det var då en vecka innan mens och vi fick klartecken att börja när den kom, dvs 11 dagar efter första info/läkarbesöket.

Vi valde dock att vänta två månader och hörde sedan av oss när den mensen kom. Och då var det bara att kicka igång.

Privata kliniker verkar inte ha väntetid direkt vilket gör att ni kanske inte behöver vänta så långe.

Lycka till på tisdag! :)

Tack för ditt svar :)

Vi är i västerås/Uppsala så landstingsfinansierat. Svårt att hålla fingrarna i styr från att ringa och höra om planering men det får visa sig imorgon.
  • Bonnamoran
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Håller tummar och tår för dig och er! :)
  • Bonnamoran
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

Lycka till! :)
  • Bonnamoran
    Milli07 skrev 2017-09-14 17:14:27 följande:

Så bra att det inte enbart är jag som blivit hormonpåverkad, känner knappt igen mig själv! Allt precis allt står mig något enormt. Och när jag reagerar gör jag det betydligt starkaren än jag gjort tidigare. Grymt jobbigt för både min och omgivningens skull. Hade hoppats på att min sambo skulle vara förstående men tyvärr blir det bråk av det istället :(

Gud vad skönt att höra att det inte bara är jag! Några dagar med Lutinus och ja, pms-monster är rätta ordet. Stackars min omgivning, särskilt sambon. Det dumma är att jag ju vet att humöret beror på hormonerna, men det hjälper ju inte, jag blir lika arg för det... många många dagar kvar med behandling så jag måste lära mig bita ihop alltså..
  • Bonnamoran
    Hoppfullhet skrev 2017-09-15 20:06:03 följande:

Tråkigt att inget gick till frys :(.. (vi fick ju ett nu på vår senaste beh, första gången av alla 4 ivf.)

Har kollat lite på embryo o att man graderar dom i de olika celldelningsnivåerna. Är det jämnstora celler och lite fragmentering (ser ut som småbubblor sidan om cellerna) är det ett bättre ägg o tvärtom inte har jag fattat de som. Detta har jag bara läst mig till. Vad gäller kriterier för själva frysprocessen har jag ingen aning om, men hade helt klart varit intressant att veta.

Vi fick tillbaka ett tredagars igår. Vi fick jättebra information, men vi ställde mycket frågor.. De tittar på hur snabbt cellerna delar sig, hur jämna cellerna är i storlek och det ska vara så lite fragmentering som möjligt, kanske nåt mer också som jag inte lagt på minnet. Sen vet jag inte om de har några extra kriterier för det som ska in i frysen.
  • Bonnamoran
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Läser allas historier o måste säga vilka kämpar ni alla är ????????

Grattis till alla posotiva o glada nyheter.

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Slutspruta imorgon och äggplock på måndag.

Håller tummarna för oss alla

Skönt att slippa sprutorna.. Lycka till!
  • Bonnamoran
    Milli07 skrev 2017-09-19 19:42:30 följande:

Tack! <3 Var du gravid? Höll plusset i sig? Tror inte jag kommer våga tro att jag är gravid förrän jag kan se ett hjärta slå, för så långt har vi aldrig kommit.

Håller tummarna för dig! <3
Svar på tråden IVF start sommar 2017