• FruPäron

IVF start sommar 2017

Hej hej, jag hoppar in här tänkte jag.

Om min mens sköter sig som den ska så ska vi starta vår behandling nästa vecka. Det är första gången någonsin, så jag är mest förvirrad :)

Så tips mottages mer än gärna!!! :)

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-04 07:32:48 följande:

Välkommen! Då gör ni korta protokollet? Första gången för mig med ivf också, men vi kör långa protokollet med nässpray. Har vi tur får vi börja med sprutor nästa vecka.

Tack :)

Vi ska köra korta.

Vart gör ni er behandling?

Super nervös att det inte ska sätta sig. Är steriliserad och min slemhinna i livmodern tunnas ut för varje år som går. Varför gör ni ivf?
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-04 08:34:31 följande:

Vi gör vår behandling på Fertilitetscentrum i Stockholm. 

Jag har väldigt lågt AMH-värde (dålig äggreserv) så vi får se om jag får fram några ägg med behandling. 

Även om vi har varit på möten, fått med oss papper hem osv så känner jag mig som ett stort frågetecken på allt. Jag gör bara som dom säger så blir det säkert bra. Haha. 

Kändes som om jag fick hem en hel bok efter vårt första möte! :) var helt slut efter all information, jag insåg hur lite jag visste innan de körde igång att instruera haha. Skönt att det finns fler som jag iaf!

Hoppas det blir ägg för dig då! Så spännande :)
  • FruPäron
    Ellencassandra skrev 2017-08-04 08:46:08 följande:

Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!

Tack, ska verkligen kolla upp den! :)
  • FruPäron

Min mens kom idag så imorgon ska vi in på kliniken, bombarderas med information om våra sprutor och sedan startar vårt första försök! Extremt spännande :)

• FruPäron
    Ellencassandra skrev 2017-08-07 21:04:06 följande:

Spännande :D vill också vara igång!

Tycker dagarna går så otroligt långsamt. Vill in ens föreställa mig hur det är när/OM man ruvar!! :D haha. Kommer att vara som om tiden står stilla!

Skönt att äntligen få börja!
  • FruPäron

Nu har jag varit på min klinik och min behandling börjar imorgon!!!! Ska på ul nästa måndag för att se hur jag svarar på preparaten. Någon annan som ska ta Bemfola?

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-08 18:21:23 följande:

Tiden går långsamt! Men helt plötsligt har jag sprayat nässpray i 4 veckor nu och då känns det ändå som att tiden gått ganska fort. Har mått mycket bättre än jag trodde efter att ha läst alla biverkningar man kan få av Synarel. Ska in och lämna blodprov imorgon och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor. Och jag är livrädd för sprutorna! Haha! Nervös som sjutton.... i värsta fall får jag fortsätta med nässprayen men det borde va okej hoppas jag.

Jag ska börja med mina sprutor imorgon. Var ordentligt nojjig idag när jag fick demonstrerat hur jag skulle sticka. Som tur var fick jag provsticka på kliniken idag, vilket gjorde mig väldigt lugn inför starten imorgon!

Hoppas att det går bra med blodprovet!
  • FruPäron
    ijo skrev 2017-08-08 23:05:42 följande:

Spännande! Jag har använt bemfola :)

Hade du biverkningar av det? Hur kändes kroppen liksom?

Riktigt peppad just nu :)
  • FruPäron
    Milli07 skrev 2017-08-09 19:48:42 följande:

Nej landstinget ville att vi skulle försöka ett halvår till på egen hand först, eftersom att vi "trots allt" har lyckats två gånger under åren. Vi orkar och klarar inte vänta mer så nu kör vi tre behandlingar privat istället. Hoppas såklart vi slipper använda alla tre, men vågar inte tro det. Ska börja med sprutorna nästa cykel, så i slutet av augusti. Går på Curakliniken i Malmö. Vart går ni? Någon annan från Skåne här i tråden?

Här är en till på CuraÖresund i Malmö ????
Svar på tråden IVF start sommar 2017