IVF start sommar 2017
Tack för alla lyckönskningar :) :) Har testdag 1/9 men kommer nog tjuvtesta innan.
Tack för alla lyckönskningar :) :) Har testdag 1/9 men kommer nog tjuvtesta innan.
Oj att det kan visa så snabbt som dag 5 :) Har bim nästa fredag så kommer nog testa då ifall mensen inte kommit. Då kommer jag vara på ruvardag 9. Vi har planerat in en stor fest den helgen så tänker att det passar att göra testet då!
Hur går det för dig då? :)
Ja, det är typ hemskt att nysa för att det känns som man ska nysa ut det haha. Ena stunden tappar jag hoppet helt, andra drömmer jag mig bort..
Åh spännande, inte så långt bort då :) Vet du vilken cd du brukar ha ägglossning? Vi hade 4 och dom behövde bara tina 1 så nu har vi 3 kvar. Visst hade ni också 4? :)
Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3
Igår kväll första gonal spruta tagen. Tacksam att ha en man som har ge-sprutor-vana, jag klarar inte av det själv annars (facepalm) Fast det kändes knappt ...
Hur resonerar läkare när dem tar beslut hur många dagar som embryon ska odlas? Varför vissa får 2-3 dagars, andra 5? Är det inte säkrare att sätta in 5 dagars, eller hinner inte kroppen att ta emot det? Har ni nån aning?
Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.
Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!
Oj jisses!!! Herreguuud! haha aldrig ens hört talas om någon som vart i närheten! haha.. Men den stora frågan, hur tusan klarade du det?
Hoppas du mår bra nu iallafall.. vila vila vila! och drick massor av vatten! :)
Bara några dagar kvar till TD men jag känner mig säker på att det kommer vara negativt nu.. vågar inte testa typ. Mått så dåligt i helgen och varit ledsen. Verkligen hamnat i en dipp. Om vi gör om det här så kommer jag inte testa tidigt igen. Då kommer jag avvakta... Känns nästan som att det är mensdags, fått massa utslag i ansiktet osv. Bara vänta och se.
Usch inte alls något positivt inlägg nu..
Hoppas att ni alla mår bra och kämpar på!!
Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?
Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!
Fick tid för återinförande på torsdag så hoppas verkligen att något av äggen blir bra
VÄNTAR:
*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)
- SPRAYAR:
- SPRUTAR:
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
* Senua väntar på ET (första försöket)
*Heyorange FET i okt/nov
*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)
- RUVAR:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
* Mjbo TD 16/9 (2a återförandet)
*Mm79, TD 19/9 (första försöket)
- GRAVID:
* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
Då antar jag att mitt första försök kan räknas som att vara över nu. Jag började blöda i morse, sparsamt men precis som när jag får min mens. Blöder nu ordentligt så det är väl över nu.
Ville så gärna och det gör så ont att ha misslyckats.
Lycka till alla ruvare och ni som plussat <3
HJÄLP!!
Nyss, på jobbet... går in på toaletten, till min fasa ser jag ljusrosa färg i trosskyddwt ihop med lutinuset. 2 dagar innan BIM och testdag.
Hur ska jag tolka detta?!? Är det kört?! Är så ledsen... och har intw vågat ta gravtest. Men nu kan jag lika gärna göra det eller hur?! Vad tror ni andra??
RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.
Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?
Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck
VÄNTAR:
*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket)
- SPRAYAR:
*Hanna8911
- SPRUTAR:
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
*Heyorange FET i okt/nov
*Milli07 väntar på ET (första försöket)
- RUVAR:
* Senua testdag 23/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)
*Mm79, TD 19/9 (första försöket)
- GRAVID:
* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9