• 170909

IVF start sommar 2017

Mm79 skrev 2017-09-09 10:52:19 följande:

RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.

Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?

Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck

Ta det lugnt, inga problem skulle jag säga. Det hände mig mitt fjärde ivf-försök då fick jag tillbaka två stycken ägg/embryon/blastocyster. En dag sådär mitt emellan insättning och TD så fick jag en färsk liten blödning som sen typ torkade lite, sen kom en färsk liten blödning igen som sen torkade så att säga. Det visade sig att det var en nidblödning eller två för båda äggen fäste. 

Jag har läst så mycket i tråden och kände att det var dags att logga in och ge sig till känna och svara dig så du inte oroar dig i onödan som jag ser det. 
  • 170909

Jag hade en annan användare men som tydligen inte finns längre eller så har jag glömt av eposten och lösenordet för jag inte loggat in på länge.

Brukar läsa endel här och nu är jag i er situation, lite grann. ruvar och ligger en dag efter Znickers tror jag för min TD är på tisdag.

Femte ivfet, tre misslyckade och ett lyckat som blev tvillingar. Jag har hunnit med enheldel känns det som. Började i ett annat land med stimulerad ägglossning och sex hemma några gånger. Jag har ingen ägglossning och tydligen PCO. Sen stimulering och insemination och två ivf utomlands. Äggplocket utomlands som var mitt första så jag visste inget, skedde helt utan bedövning. Fy fan vad vidrigt. Men jag mådde mycket bättre i magen efteråt och så. 

Det är en jävla massa känslor och det måste det få vara men försök att vara lite positiva så det negativa inte tar överhanden helt. Jag vet att det inte är lätt alla gånger men det spelar roll i långa loppet. Och det är värt all väntan och all smärta, förr eller senare kommer jag bli gravid igen och detsamma gäller ju er!

• 170909
    Mm79 skrev 2017-09-10 16:40:39 följande:
    Åh tack att du gjorde det :) Oroa gör man alldeles för mycket genom hela processen ändå. Det måste ha varit en sån nidblödning, för idag är det helt ok. Håller alla tummar och hoppas
    Jag tror baserat på mig själv enbart att det är så att du fick en nidblödning och det kommer gå vägen för dig.

Försök att inte oroa dig och analysera allt i minsta detalj för det kan göra en knäpp
  • 170909

Znickers hur gick det för dig?

Jag har TD imorgon men mensvärk och blöder som en gris så det känns dumt att ta ett test imorgon som kommer vara negativt men, ska man så ska man.

• 170909
    Znickers skrev 2017-09-11 23:03:19 följande:
    Det gick skit! Mina rosa flytningar i fredags blev till forsande blod på lördag/söndagen. Trots mina höga misstankar sp testade jag imorse som var TD. Fet jäkla " inte travid" rakt upp i ansiktet. Så ledsen o besviken. Men inte kan jag lägga mig ner o dö även om jag vill. Ringde kliniken, helt fullbokat på Sahlgrenska vid min näst mens så är bokad i nivemver. Om ingen avbokar. Ytterligare väntan. Gör vi något annat än vänta egentligen?? (Inte alls bitter)
    Åh fy fan vad jobbigt, först ett misslyckande och sen extra väntan för att det är fullt på kliniken. Usch och fy. 
    Nej vi gör inget annat än att vänta, men vi blir proffs på det

Det verkar ju som det skitigt sig för alla utom en. 
  • 170909
    - SPRAYAR: 

*Hanna8911 

- SPRUTAR: 

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET: 

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket) 

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket) 

*Heyorange FET i okt/nov 

* Znickers (Start nästa mens i okt, 2:a försöket)

*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket) 

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR: 

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök) 

* FruPäron TD 10/9 (första försöket) 

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket) 

- GRAVID: 

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
  • 170909
    1Elle2 skrev 2017-11-30 21:31:04 följande:

Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.

Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.

Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..

Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.
    Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 
    Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 
    Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på
  • 170909
    1Elle2 skrev 2017-12-09 23:41:31 följande:
    Känner med dig, och förstår.. Har du fått hjälp med nån att prata med? Kan ju va värt ett försök, så man inte förlorar sig själv helt i allt detta.

Hur fungerar stimulerat försök? Eller menar du som äggplocket?

Jag ska göra fet nr 2 nu i veckan, innebär dock att "facit" kommer vid julafton... kan bli en extra tung jul..
    Hur gick det för dig??

Jag trodde jag svarat på detta inlägg men tydligen inte.

Jag är igång med stimulering igen och blir väl äggplockad om kanske en vecka eller så. Ibland känns det okej ibland inte, jag har redan barn via ivf så det är syskon vi vill ha. Det känns lite lättare den här gången än innan barnet.
Svar på tråden IVF start sommar 2017